Antena 3 Actualitate Educație Sorin Cîmpeanu: "Avem nevoie de un telefon al copilului, de un e-mail al copilului, de o platformă"

Sorin Cîmpeanu: "Avem nevoie de un telefon al copilului, de un e-mail al copilului, de o platformă"

de Iulia Gorgorin    |    04 Mai 2021   •   22:08
Sorin Cîmpeanu: "Avem nevoie de un telefon al copilului, de un e-mail al copilului, de o platformă"

Invitat în cadrul Ediției Speciale de marți seara, ministrul Educației, a vorbit în exclusivitate la Antena 3, despre cât de afectați au fost copiii de felul în care s-au desfășurat orele în timpul pandemiei. Totodată, Sorin Cîmpeanu, a vorbit şi despre necesitatea unor mecanisme digitale prin care copiii să apeleze la specialişti, atunci când simt nevoia că au nevoie de suport emoţional.

"Şcoala online, a generat nu numai lacune în cunoaştere, a generat aşa cum din păcate vedem, dezechilbre psihice, emoţionale, dezechilibre sociale. A generat angoase, anxietăţi, frustrări, deficit de atenţie. Tocmai de aceea, am pledat cu toată forţa, cu multă perseverenţă, chiar dacă de multe ori am fost acuzat că întrec limita insistenţei pentru prezenţă fizică în şcoli. Pe de altă parte, atunci când vedem copii abuzaţi, atunci când vedem copii prost îngrijiţi, înţelegem poate mai bine, cât de importantă este educaţia parentală în România.

"Să fii părinte, nu este o calitate înnăscută. Să fii părinte, devii"

Înveţi pe parcursul întregii vieţi, indiferent de nivelul de pregătire. Eu însumi, recunosc, că am avut mult de învăţat pentru a putea să fiu părinte. Câţi oare înţeleg acest lucru? Câți oare înțeleg, că un părinte este dator pentru a asigura o bunăstare copilului lui, nu doar materială, ci și o bunăstare interioară. Am avut în dezbatere publică, în anul 2018, o strategie națională pentru educație parentală. A fost uitată pe baza unor contradicții care erau departe de esența unei astfel de inițiative de educație parentală.  

"Avem nevoie de un telefon al copilului, avem nevoie de un e-mail al copilului, de o platformă a copilului"

Discrepanțele sunt foarte mari. Am spus-o și o repet, cu tristețe și onestitate în același timp. Principala problemă a sistemului de învățământ din România, nu este performanța. Principala problemă este echitatea (...) Să ridici nivelul de educație al acestor copii pe care i-ați prezentat într-o menieră impresionată în acest reportaj, nu este deloc un lucru simplu. Nevoia de sprijin este foarte clară. Poate avem nevoie, nu numai de un telefon al copilului. Avem nevoie de un e-mail al copilului, de o platformă a copilului, dacă tot vorbim cu toții atât de mult despre digitalizare.

"Trebuie să eliminăm acele neconcordanțe din legea educației naționale"

Avem nevoie, și aici este responsabilitatea noastră, să eliminăm acele neconcordanțe din legea educației naționale, în care într-un articol se definește numărul de 500 de elevi la un consilier psihopedagogic. Într-un alt articol, în aceeași lege votată în același Parlament din care, repet, am făcut parte și nu de acum, ci din mandatul precedent.

"Avem 600 de elevi la un consilier psihopedagogic"

Pentru a avea îndeplintă condiţia de 1 la 500, am avea nevoie de încă 3.000 de consilieri. Pentru a avea 1 la 600, o condiţie mai puţin restrictivă, am avea nevoie de 2.000 de consilieri. Va trebui să eliminăm această inadvertenţă. Există în momentul de faţă şcoli în care este...mi-e greu să găsesc termenul pentru a califica, fiind ancorat în realităţi. Este greu de imaginat, cum un consilier, chiar dacă ar fi foarte bine pregătit, ar putea să facă faţă unor discuţii serioase cu 1.000 sau mai mult de 1.000 de copii. Este un lucru greu de imaginat", a spus Sorin Cîmpeanu, marţi seara la Antena 3.

Citiţi şi:  Copiii izolaţi în pandemie cer ajutor: "Mă simt ca într-o închisoare din care nu pot evada"
 

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close