Antena 3 CNN Actualitate Locale Capitala mai încearcă o dată să facă piste de biciclete. Când vor fi gata

Capitala mai încearcă o dată să facă piste de biciclete. Când vor fi gata

Radu Tiliță
1 minut de citit Publicat la 18:56 31 Iul 2025 Modificat la 18:57 31 Iul 2025
GettyImages-646330963
În plan există în total 16 trasee care traversează oraşul de la un cap la altul. Foto: Getty Images

Bucureştiul nu a fost niciodată un oraş prietenos cu bicicliştii. De-a lungul timpului, mai toţi primarii au promis sute de kilometri de piste dedicate iubitorilor de mers pe două roţi, în realitate însă au bătut pasul pe loc. Municipalitatea susţine că acest lucru s-ar putea schimba. În 6 ani din acest moment, între orice locuință și un nod al traseului principal de biciclete nu va fi mai mult de jumătate de kilometru, iar în anul 2035, 200 de metri.

150 de km de trasee principale şi 415 km de trasee secundare, rastele, parcări, dar şi reglementări. Aşa sună pe scurt, noul plan al Bucureştiului pentru viitorul pe două roţi. Fie că vorbim de biciclete sau trotinete, cei care le folosesc spun că deplasarea pe şosea reprezintă cea mai mare problemă.

Faţă de alte capitale europene în care autorităţile au investit sume importante de bani pentru a-i convinge pe cetăţeni să renunţe la maşini, la noi nu doar că nu s-au construit prea multe piste, dar şi atunci când am construit am facut-o prost.

Istoria pistelor pentru biciclişti a început în anul 2011. În toţi aceşti ani, am reuşit să construim doar 56 de km, asta deşi fiecare persoană ajunsă în funcţia de primar general al Capitalei, promitea sute de km de astfel de piste.

În schimb, Stelian Bujduveanu susţine că de data aceasta va fi diferit. Pistele vor fi delimitate fizic de trafic, vor exista marcaje şi zone de protecţie, restricţii de viteză de 30 km/h în mai multe zone şi semaforizare dedicată.

Stelian Bujduveanu, primarul interimar al Capitalei: Până acum s-a vorbit de piste de biciclete, dar izolat. Fie pe un proiect sau pe un bulevard. Acum vorbim despre un proiect integral, integrat. Dacă mâine, primăria sectorului X vrea să rezolve un bulevard sau să facă o lucrare de investiţii, de amenajare, va fi ţinută şi în comisia de circulaţie şi la urbanism de acele piste care sunt aprobate în masterplan. Deci obligăm ca toate investiţiile care se fac la nivelul Municipiului Bucureşti să fie corelate cu masterplanul velo.

În plan există în total 16 trasee care traversează oraşul de la un cap la altul, însă organizaţiile nonprofit axate pe această activitate, susţin că masterplanul vine cu piste înguste. Mai exact, pistele unidirecţionale ar urma să aibă între 1 şi 1.5 metri lăţime, iar cele bidirecţionale 2-2.5 metri.

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

Parteneri
x close