Antena 3 CNN Actualitate O nouă teorie în cazul prăbușirii avionului pilotat de omul de afaceri Dan Petrescu

O nouă teorie în cazul prăbușirii avionului pilotat de omul de afaceri Dan Petrescu

Specialiștii în aviație care au urmărit secvențele cu avionul pilotat de omul de afaceri Dan Petrescu vin cu noi teorii legate de ce ar fi putut duce la tragedia în urma căreia opt oameni și-au pierdut viața, inclusiv milionarul.

O nouă teorie în cazul prăbușirii avionului pilotat de omul de afaceri Dan Petrescu
Sursa foto: captura video corriere.it
de Gabriel Dano    |    06 Oct 2021   •   22:05

Astfel, o defecțiune la motor sau un stop cardio-respirator ar fi putut duce la prăbușirea avionului pilotat de omul de afaceri Dan Petrescu. Secvențele prăbușirii au fost analizate de expertul în aviație Andrei Dan, fostul șef al Direcției de Aviație Civilă de la Ministerul Transporturilor.

“După ce văd eu aici, la unghiul cu care cade avionul și la altitudinea lui, adică el este în picaj și este și într-o ușoară mișcare în jurul axului longitudinal, el este scăpat de sub control! Un scenariu posibil ar fi să fi pierdut puterea motorului și în cazul ăsta, dacă ar fi insistat să rămână în zbor, i-a pierdut controlul. Un alt scenariu ar fi incapacitatea pilotului, asta înseamnă că pilotul a suferit o comoție cerebrală, un accident cerebral, indiferent ce și a pierdut controlul avionului”, a spus Andrei Dan, potrivit stirileprotv.ro.

În ziua tragediei, plafonul de nori nu era unul compact și nu se înregistrau fenomene periculoase, cum ar fi turbulențe ori furtuni. Așadar, ipoteza dezorientării spațiale a pilotului poate fi exclusă. Cert este că, înainte de a coborî în vrie, aparatul de zbor pilotat de Dan Petrescu atinsese peste 1.500 de metri altitudine, apoi a început să cadă accelerat cu câte 20-30 de metri pe secundă, după cum apreciază specialiștii.

Ar mai fi durat doar 75 de secunde până la impactul cu clădirea de la marginea orașului Milano. În cazul unei defecțiuni la motor, pilotul ar fi trebuit, teoretic, să încerce să coboare până aproape de sol pentru a căpăta viteză și a putea să redreseze aparatul pentru o aterizare în condiții de urgență.

“Să ai o reacție și să decizi să preiei comanda, să acționezi, e foarte puțin timpul. La cum este el față de verticală nu pare a fi așa ceva, pentru că în mod normal, când îl aduci într-o poziție de coborâre, nu îl aduci în verticală, pentru că din verticală este greu. Cu cât ești mai în verticală, cu atât mai mult ai nevoie de spatiu ca să redresezi, pentru că ai nevoie, în definitiv, de o rază și raza aia descrie un cerc care nu trebuie să atingă un obstacol sau pământul, ceea ce, în poziția asta, era puțin probabil”, afirmă Dan Andrei, fostul director general al Direcției de Aviație Civilă din Ministerul Transporturilor.

 

 

 

×
Subiecte în articol: Dan Petrescu
Parteneri
Afacerea de succes cu care un italian a dat lovitura în Buzău
x close