Antena 3 CNN Formula 1 Cele mai spectaculoase podiumuri din istoria F1: De la Hulkenberg în 2025, până la Jim Clark în 1967

Cele mai spectaculoase podiumuri din istoria F1: De la Hulkenberg în 2025, până la Jim Clark în 1967

Andrei Paraschiv
4 minute de citit Publicat la 07:00 26 Iul 2025 Modificat la 08:31 26 Iul 2025
Niko Hulkenberg a urcat în premieră pe podium în 2025. Foto: Getty Images

Nico Hülkenberg a urcat de la coada grilei de start până pe locul trei în Marele Premiu al Marii Britanii, obținând primul său podium din carieră. Performanța pilotului de la Kick Sauber și-a câștigat locul pe lista celor mai impresionante podiumuri. Pentru a marca performanţa germanului, Formula 1 a făcut un top 10 cu cele mai remarcabile podiumuri din istorie.

Rubens Barrichello, Marele Premiu al Germaniei, 2000

Hülkenberg se clasase pe locul 19 în ziua cursei de la Silverstone – iar Rubens Barrichello s-a aflat într-o poziție similară la Marele Premiu al Germaniei din 2000. Brazilianul a pornit de pe locul 18 pe grila de start de la Hockenheim, după ce monopostul său a avut probleme electrice în calificări.

În timp ce coechipierul său de la Ferrari, liderul campionatului, Michael Schumacher, a fost eliminat în primul tur după o coliziune cu Giancarlo Fisichella de la Benetton, Barrichello a început să urce prin pluton într-o cursă marcată de condiții meteorologice schimbătoare.

Pilotul din Sao Paulo a navigat haosul format din accidente, Safety Car-uri și ploaie abundentă, pentru a-și asigura victoria de debut în F1, oferind scene emoționante pe podium.

Foto: Getty Images

Max Verstappen, Marele Premiu al Braziliei, 2024

Barrichello a obținut un total de 11 victorii în Formula 1. Deși niciuna nu s-a petrecut pe circuitul său de casă, un pilot care a reușit o revenire deosebit de memorabilă la Sao Paulo este Max Verstappen în 2024.

Ziua cursei în Brazilia fusese deja frenetică, după ce calificările de sâmbătă au fost amânate din cauza ploii și reprogramate duminică.

După cinci steaguri roșii în sesiunea de calificări, Verstappen a ieșit din Q2 pe locul 12, apoi a retrogradat pe 17 din cauza unei penalizări de cinci locuri pentru schimbarea unității de putere.

Nimic nu l-a descurajat pe pilotul Red Bull, care a făcut numeroase depășiri într-o cursă haotică, marcată de ploaie. După ce l-a depășit pe Esteban Ocon de la Alpine, imediat după jumătate, a obținut o victorie senzațională.

Foto: Getty Images

Carlos Sainz, Marele Premiu al Braziliei, 2019

Brazilia a oferit de-a lungul timpului curse pline de evenimente, iar prima victorie a lui Verstappen la Interlagos, cu aproximativ cinci ani în urmă, a fost precedată de o ascensiune impresionantă a lui Carlos Sainz.

După sezoane dificile, McLaren părea pe direcţia cea bună în 2019, cu o echipă formată din Sainz și Lando Norris.

În penultima rundă de la Sao Paulo, Sainz a pornit din coada grilei, pe locul 20, din cauza unei pierderi de putere în calificări.

Cu o singură oprire la boxe, duminică, a terminat inițial pe locul patru, dar după penalizarea cu cinci secunde a lui Lewis Hamilton (locul 3 pentru coliziune cu Alex Albon), Sainz a urcat pe locul trei, fiind primul podium personal și primul podium McLaren din 2014.

Foto: Getty Images

Ayrton Senna, Marele Premiu de la Monaco, 1984

Senna a reușit unul dintre momentele cele mai notabile la debutul său în Formula 1, la Monaco în 1984.

La a cincea sa cursă, și prima pe circuitui stradal monegasc, Senna a plecat de pe locul 13 și a excelat în condiții umede, urcând până pe locul 2 în spatele lui Alain Prost, care pilota pentru McLaren.

Deși Senna a preluat conducerea, cursa a fost abandonată din cauza vremii, terminând pe locul 2 în clasamentul final. Deși a trebuit să mai aștepte pentru prima victorie, și-a făcut simțită prezența încă de atunci.

Foto: Getty Images

Sergio Perez, Marele Premiu de la Sakhir, 2020

La Sakhir, Bahrain, în 2020, Perez trecea prin numeroase incertitudini din cauza zvonurilor privind plecarea sa de la Racing Point către Aston Martin pentru 2021.

După performanțele bune, inclusiv locul doi în Turcia, cursa de la Bahrain nu părea promițătoare după ce s-a lovit de Leclerc în primul tur, ajungând în coada plutonului.

Perez a urcat constant și a profitat de problemele din față, reușind prima sa victorie în F1, la a 190-a sa participare. A spus că rămăsese "fără cuvinte", iar Red Bull l-au semnat la scurt timp după.

Foto: Getty Images

Lewis Hamilton, Marele Premiu al Belgiei, 2016

Hamilton a reuşit o performanță memorabilă la Spa-Francorchamps în 2016, în lupta acerbă pentru titlu cu Nico Rosberg.

În ciuda penalizărilor care l-au trimis pe locul 20, a evitat incidentele și a profitat de Safety Car și steagul roșu, terminând pe locul al treilea, reuşint un record impresionant: podium pornind de pe poziţia 20 sau mai jos, pentru a treia oară.

Foto: Getty Images

Jenson Button, Marele Premiu al Canadei, 2011

Cursa din Canada din 2011 a devenit cea mai lungă din istorie (4 ore, 4 minute, 39 secunde) și a fost marcată de renumita revenire a lui Button.

După o ciocnire cu Hamilton, o pană, penalizare drive-through (N.r. - o penalizare care îl obligă pe pilot să intre pe linia boxelor, fără să oprească la schimbul de pneuri, şi să o traverseze cu limita de viteză obligatorie) și șase opriri la boxe, Button l-a depășit pe Vettel în ultimul tur și a obținut o victorie incredibilă, glumind că "a petrecut mai mult timp la boxe decât pe circuit".

Foto: Getty Images

Jim Clark, Marele Premiu al Italiei, 1967

După două victorii într-un sezon bun, Clark a pornit din pole la Monza, dar o pană l-a trimis un tur în spate.

A revenit fantastic pentru a prelua conducerea cu opt tururi înainte de final, dar o problemă de combustibil în ultimul tur l-a coborât pe locul trei – totuși, un rezultat admirat ca una dintre cele mai mari curse ale sale.

Sebastian Vettel, Marele Premiu din Abu Dhabi, 2012

În sezonul din 2012, în mijlocul luptei pentru titlu cu Alonso, Vettel a fost descalificat după calificări și a pornit de pe linia boxelor.

A revenit cu multiple depășiri și o manevră inspirată asupra lui Button, urcând pe locul trei, un rezultat surprinzător în drumul spre al treilea titlu mondial.

Foto: Getty Images

John Watson, Marele Premiu al Statelor Unite, 1983

În Long Beach, 1983, Watson a pornit de pe locul 22, alături de Niki Lauda, aflat pe poziţia 23, după nişte probleme la pneuri.

Watson a urcat spectaculos prin pluton, ducând cursa spre o victorie cu aproximativ 27 de secunde avans, păstrând recordul pentru cea mai joasă poziție de pe grilă înainte de a câștiga (locul 22).

Citește mai multe din Formula 1
» Citește mai multe din Formula 1
TOP articole