Antena 3 CNN Economic Auto România a reușit în 2022 să depășească țări precum Spania sau Italia în privința cotei de piață a mașinilor electrice

România a reușit în 2022 să depășească țări precum Spania sau Italia în privința cotei de piață a mașinilor electrice

România deține circa 1.350 de stații de încărcare pentru mașini electrice, 42% fiind rapide, iar ritmul de creștere al înmatriculărilor de astfel de vehicule este la cote ridicate în țara noastră, potrivit unui studiu.

România a reușit în 2022 să depășească țări precum Spania sau Italia în privința cotei de piață a mașinilor electrice
Sursa foto: Pixabay
de Milena Niță    |    29 Mar 2023   •   11:13

Grație unei majorări cu 70% a înmatriculărilor de mașini EV (vehicul electric - n.r.) și PHEV (mașini plug-in hybrid - n.r.), România a reușit în 2022, pentru prima dată, să depășească state precum Spania sau Italia în privința cotei de piață a mașinilor 100% electrice și hibride de tip "plug-in". 

Astfel, în timp anul trecut 12% din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi din România a fost aferent mașinilor EV și PHEV, același indicator a fost în Spania de 10%, iar în Italia de 9%.

Totuşi, ne aflăm mult în urma unor state precum Norvegia (89%), Suedia (56%), Țările de Jos (35%), Germania (31%) sau Belgia (26%), însă avem un ritm de creștere mult mai mare decât acestea.

Raportul Roland Berger arată că, pe lângă subvențiile guvernamentale și performanțele tot mai ridicate ale vehiculelor ERV și PHEV, mai ales în domeniul autonomiei, piața mașinilor cu încărcare la priză este favorizată și de creșterea numărului de stații de încărcare, doar aparent insuficient.

Autorii studiului, Szabolcs Nemeș și Dragoș Fundulea, arată că "numărul locațiilor de încărcare crește susținut cu aproximativ 300 pe an, în timp ce stațiile de încărcare rapidă (cu puteri de încărcare de minimum 50kW) și ultra-rapidă (puteri de încărcare de peste 150kW) sunt mai comune decât în trecut. Acestea reprezintă 42% din piață în 2022".

Comparând costurile totale de deținere (TCO) ale unui vehicul în România, analiștii au ajuns la concluzia că, în cazul unui SUV de clasă B (subcompact), modelele electrice ajung să le egaleze pe cele cu motoare termice după circa 8.000 km parcurși, în ciuda faptului că prețul de achiziție al primelor este mai mare, potrivit economica.net.

×
Parteneri
România, sub asaltul valului de praf saharian
x close