Antena 3 CNN Economic Auto Volkswagen CrossGolf, prezentat în premieră mondială la Geneva (FOTO)

Volkswagen CrossGolf, prezentat în premieră mondială la Geneva (FOTO)

Volkswagen CrossGolf, prezentat în premieră mondială la Geneva (FOTO)
26 Feb 2010   •   17:54

Volkswagen CrossGolf debutează în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva. Automobilul are un nou design, noi motorizări TDI şi TSI şi noi dotări. CrossGolf este un model all-round, şi reprezintă modelul de trecere între MPV (Multi Purpose Vehicle) şi SUV (Sport Utility Vehicle), combinând variabilitatea MPV-urilor cu robusteţea maşinilor de teren. Toate aceste categorii au în comun poziţia ridicată a scaunelor.

Cu Golf în versiune clasică, Golf Plus, Golf Variant, Golf GTI şi Golf R care a fost introdus pe piaţă doar de puţine săptămâni, gama cuprinde acum şase modele de sine stătătoare. Totuşi, împart între ele componentele high-tech ale unui sistem modular inovativ, potrivit producătorului. Astfel, ca şi predecesorul său, CrossGolf a fost dezvoltat având la bază modelul Golf Plus. Noul CrossGolf va fi disponibil din aprilie pe primele pieţe.

Motorizări Euro 5: TDI şi TSI

Automobilul cu cinci uşi dispune exclusiv de motoare supraalimentate cu injecţie directă pe benzină (TSI) şi diesel (Common-Rail-TDI). CrossGolf 1,4 TSI cu 118 kW / 160 CP: motor pe benzină cu turbocompresor, cu un cuplu maxim de 240 newtonmetri (începând de la 1.500 rpm), permite o viteză maximă de 207 km/h, iar condus cu ajutorul cutiei de viteze cu 6 trepte consumă în medie 6,8 litri de combustibil (159 g/km CO2). Comparativ cu TSI-ul primei generaţii, faţă de care este cu 20 de CP mai puternic, consumul este mai redus cu 0,5 litri. Ca alternativă TSI-ul este disponibil opţional şi cu cutie automată DSG cu 7 viteze; şi în acest caz consumul este de 6,8 litri. Celelalte motorizări TSI disponibile sunt variantele cu 77 kW / 105 CP şi 90 kW / 122 CP.



Noile motorizări CrossGolf Common-Rail-TDI au puteri de 77 kW / 105 CP (1,6 litri) şi 103 kW / 140 CP (2,0 litri) şi dispun din standard de filtru de particule diesel. Astfel, de exemplu, motorul TDI de 140 CP cu cutie cu 6 viteze, consumă 5,3 litri (emisii CO2 de 138 g/km). Cuplul maxim al acestui motor este atins la 1.750 rpm, având valoarea de 320 newtonmetri.

Cutia automată DSG, oferită pentru patru din cinci motorizări

Cu excepţia motorului TSI de 105 CP, toate variantele de motorizare pot fi combinate cu o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj ? DSG. Pentru motoarele pe benzină şi pentru TDI de 105 CP se foloseşte versiunea cu 7 viteze; iar pentru TDI cu 140 CP varianta cu 6 viteze, reglată special pentru cuplu motor extrem de mare. Toată gama de motorizări CrossGolf respectă norma de emisii Euro 5.



Exterior Cross

A doua generaţie CrossGolf urmează, linia celorlalte noi modele VW, lucru care se observă la banda orizontală a radiatorului, poziţionată între farurile frontale, precum şi în spoilerele din faţă, care au de asemenea o linie orizontală. Modelul nou combină această linie cu elementele tipice modelelor Cross.

Similar cu noul CrossPolo rezultă astfel, mai ales în partea frontală, un aspect foarte diferit. Protecţia în nuanţă antracit urmăreşte în partea de sus a barei frontale, linia stilistică orizontală de design. Aici sunt integrate, în exteremele laterale, proiectoarele de ceaţă, disponibile în standard.



În partea de jos, zona frontală este limitată inferior de o margine cu design de scut, în nuanţă argintie. Lateral, noul CrossGolf prezintă extensiile tipice deasupra roţilor, inclusiv protecţia pragurilor şi a părţii inferioare a uşilor. Bara din spate este protejată similar cu cea din faţă şi este accesorizată cu un scut stilizat argintiu. General valabil: datorită protecţiilor vopsite în culoare închisă şi a gărzii la sol, ridicată cu 20 milimetri, noul CrossGolf (în standard suspensie de drumuri grele cu gardă la sol de 111 milimetri) înfruntă cu uşurinţă chiar zone de off-road mai uşoare; bandourile protejează maşina şi în traficul zilnic urban.

Carcasele oglinzilor sunt vopsite argintiu pentru toate variantele, având astfel aceeaşi nuanţă ca şi elementele de scut ale barelor şi barele de portbagaj argintii incluse în dotarea standard. La design-ul exterior se mai remarcă aplicaţiile cromate şi sigla ?CrossGolf? inscripţionată pe lateral, precum şi prin noile jante de aliaj de 17 ţoli (?Budapest?).



Volkswagen oferă noul CrossGolf în şase culori diferite ? începând cu nuanţa aflată mereu în tendinţe, ?Candy White?, şi până la ?United Grey? şi ?Reflexsilver Metallic?, ?Shadow Blue Metallic?, ?Cashmere Brown Metallic? şi ?Deep Black Pearl Effect?.

Mai mult spaţiu interior

Noul CrossGolf dispune în standard de scaune sport (faţă), inclusiv tapiţerie în două culori şi cusături decorative. Părţile interioare ale suprafeţei de şezut şi de spătar sunt personalizate prin modelul gri deschis ?Cellular? cu cusături decorative colorate. Părţile laterale şi cele din spatele scaunelor au nuanţa ?Negru Titan?. Spătarele scaunelor din faţă sunt dotate în exterior cu mese rabatabile şi cu buzunare de depozitare. Covoraşele sunt decorate prin cusături colorate.



Ornamentele suflantelor au aspect de inox. De asemena în standard: aşa numitul ?pachet de piele small? cu volan în trei spiţe, cu levierul şi partea superioară a schimbătorului de viteze îmbrăcate în piele. Nu în ultimul rând, noul Volkswagen este individualizat prin foliile de protecţie inscripţionate cu sigla ?CrossGolf? de pe pragurile uşilor din faţă şi prin pedalele cu aspect de aluminiu.

În funcţie de poziţia banchetei rabatabile asimetric şi glisante longitudinal, volumul portbagajului variază între minim 395 litri şi maxim 540 litri. Atunci când spătarul banchetei este complet rabatat, capacitatea de încărcare este de până la 1.450 litri.



Dotări standard

CrossGolf are în standard, printre altele, oglinzi exterioare reglabile electric şi încălzite, faruri spate cu tehnologie LED, geamuri termoizolante în tentă verde, lumini de drum permanente şi închidere centralizată cu telecomandă. În interior echiparea standard prevede de exemplu instalaţia de aer condiţionat ?Climatic? cu reglare semiautomată, scaun şofer reglabil pe înălţime, geamuri acţionate electric faţă şi spate, volan reglabil pe înălţime şi longitudinal, display multifuncţional, capac rezervor cu deschidere telecomandată, torpedou cu sistem de răcire şi de încuiere, lumini pentru citit faţă, precum şi spaţii de depozitare pe plafon şi la toate uşile, iar în faţă şi cu suporţi pentru sticle de 1,5 litri.

Opţional, Volkswagen oferă pentru CrossGolf interior din piele (tip ?Vienna?), faruri bi-xenon cu lumină dinamică la virare, precum şi cameră Rear Assist, pentru mersul în marşarier. Cei care doresc să parcheze mai uşor, pot comanda CrossGolf cu Park Assist.

Antena3.ro

×
Subiecte în articol: volkswagen
Parteneri
România, sub asaltul valului de praf saharian
x close