Antena 3 CNN Economic Biz News INCOME. Mega-țeapă cu asigurări de viață și de sănătate. Cum a fost furată o româncă

INCOME. Mega-țeapă cu asigurări de viață și de sănătate. Cum a fost furată o româncă

INCOME. Mega-țeapă cu asigurări de viață și de sănătate. Cum a fost furată o româncă
de S.T.    |    11 Iun 2016   •   15:58

Povestea lui Connie Larkin începe în 2010 când, la recomandarea unui notar, și-a făcut o asigurare de viață, în ideea că va pune niște bani de-o parte. Bun platnic și cu chitanțe la mână, femeia avea să constate, întâmplător, că banii pe care i-a plătit nu au ajuns în conturile firmei de asigurări.

A cerut imediat situația tuturor plăților și a avut parte de o mare surpriză.

A încercat mediera cu reprezentanții companiei de asigurări, dar nu s-a putut realiza. A schimbat de atunci șapte avocați, dar tot nu reușea să-și facă dreptate.

S-a adresat inclusiv ASF-ului, entitate menită să asigure funcţionarea corectă a companiilor de asigurări.

A reuşit în cele din urmă să găsească un avocat care i-a înţeles cauza şi care a făcut toate demersurile necesare şi după ani de luptă, justiţia s-a pronunţat.

Angajata asigurătorului Eureko a fost trimisă în judecată la începutul acestui an, însă femeia păgubită are acum de recuperat 50.000 de euro, plus beneficiul moral, plus cel nerealizat pe toată perioada în care a crezut că beneficiază de serviciile de asigurare oferite de Eureko.

Informațiile au fost prezentat sâmbătă, în emisiunea Income, realizată de Adrian Măniuțiu, la Antena 3.

----------------------------

IATĂ RĂSPUNSUL AEGON ROMÂNIA LA INFORMAȚIILE PREZENTATE ÎN MATERIAL

IATĂ RĂSPUNSUL ASF LA INFORMAȚIILE PREZENTAT ÎN MATERIAL:

1. Care este rolul Autoritatii de Supraveghere Financiara?

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) contribuie la consolidarea unui cadru integrat de funcţionare şi supraveghere a pieţelor financiare non-bancare, a participanţilor şi operaţiunilor pe aceste pieţe şi are ca obiective:

asigurarea stabilității, competitivității și bunei functionări a piețelor de instrumente financiare, promovarea încrederii în aceste piețe și în investițiile în instrumente financiare, precum și asigurarea protecției operatorilor și investitorilor impotriva practicilor neloiale, abuzive și frauduloase;

promovarea stabilității activității de asigurare și apărarea drepturilor asiguraților;

asigurarea unei funcționări eficiente a sistemului de pensii private și protejarea intereselor participanților și ale beneficiarilor.

Referitor la piața asigurărilor, ASF exercită atribuții de autorizare, reglementare, supraveghere și control asupra societăților comerciale de asigurare, de asigurare-reasigurare și de reasigurare, a societatilor mutuale, denumite în continuare asigurători, respectiv reasigurători, precum și a intermediarilor în asigurări, supravegherea asigurătorilor și reasiguratorilor care își desfășoară activitatea în sau din România, supravegherea activității intermediarilor în asigurări și reasigurări, precum și a altor activități în legatură cu acestea, conform prevederilor Legii nr. 136/1995 privind asigurările și reasigurarile în România, cu modificările și completările ulterioare, Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, Legii nr. 260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuințelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren și inundațiilor, republicată, Legii nr. 503/2004 privind redresarea financiară și falimentul societăților de asigurare, cu modificările ulterioare.

2. Ce masuri a luat Autoritatea de Supraveghere Financiara in aceasta speta?

Activitatea de soluţionare a petiţiilor desfașurată de către personalul direcției de specialitate din cadrul A.S.F., se realizează potrivit atribuțiilor stabilite în Regulamentul de Organizare și Funcționare și în concordanță cu legislația aplicabilă în vigoare, respectiv:

Normele privind procedura de soluționare a petițiilor referitoare la activitatea asigurătorilor și intermediarilor în asigurări puse în aplicare prin Ordinul C.S.A. nr. 11/2012 în vigoare până la data de 31.12.2014;

Norma A.S.F. nr. 24/2014 privind procedura de soluționare a petițiilor referitoare la activitatea asigurătorilor și brokerilor de asigurare, în vigoare de la 01.01.2015;

Ordonanța nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor

Referitor la aspectele semnalate de către doamna Larkin Cornelia, facem precizarea că la ASF s-au primit 5 petiții, care au fost instrumentate potrivit procedurii interne de soluționare a petițiilor și a legislației în vigoare.

ASF s-a implicat în soluționarea aspectelor semnalate de către doamna Larkin Cornelia, în limita competențelor sale, stabilite prin legislația în vigoare. În acest sens, ASF a verificat și a solicitat asigurătorului respectarea prevederilor legale și ale art. 34 alin. (9) din Legea nr. 32/2000, care stipulează că, “Dacă un asigurat a încheiat o asigurare printr-un agent de asigurare, asigurătorul în numele căruia acţionează agentul este răspunzător faţă de asigurat pentru toate actele sau omisiunile agentului de asigurare.”

Prin răspunsurile transmise ASF de către asigurător, s-a constatat implicarea activă a societății EUREKO Asigurări SA  în soluționarea legală a aspectelor semnalate de către doamna Larkin Cornelia, inclusiv prin corespondență purtată cu organele abilitate ale statului (Poliție). Precizăm faptul că societatea de asigurare se afla în perioada de trasfer de portofoliu, potrivit Deciziei nr. 864/28.07.2014, prin care a fost aprobat transferul integral de portofoliu de asigurări de viață către Sucursala din România a societății AEGON Towarzytwo Ubezpieczen na Zycia SA Polonia.

3. A verificat ASF corectitudinea contractului incheiat intre client si firma de asigurari?

Asigurarea in speta este facultativa in sensul legislatiei speciale din domeniul asigurarilor, raporturile dintre asigurat si asigurator, precum si drepturile si obligatiile fiecarei parti fiind stabilite prin contractul de asigurare, asa cum se stipuleaza in art. 2 din Legea nr. 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare.

Polita de asigurare si Conditiile de asigurare constituie Contractul de asigurare şi reprezinta acordul de vointa al partilor.

În calitate de autoritate administrativa de specialitate, in limitele competentelor sale legale, Autoritatea de Supraveghere Financiara nu poate interveni in raporturile contractuale dintre asigurat si asigurator, stabilite prin vointa libera a partilor, contractul avand putere de lege intre partile contractante.

Potrivit art. 12 alin. (41) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare, “Conditiile generale si specifice ale politelor de asigurare, valoarea primelor de asigurare, modul de calcul al primelor sau formularele si alte documente pe care un asigurator intentioneaza sa le utilizeze in relatiile sale cu asiguratii nu sunt supuse aprobarii prealabile sau informarilor sistematice”. In ceea ce priveste contractul de asigurare, Legea nr.32/2000 aflată în vigoare la data emiterii polițelor de asigurare în speță, stipuleaza la art.20. alin.(2) următoarele: “asiguratorul, pentru asigurarile facultative practicate, trebuie sa elaboreze: a) propriile conditii de asigurare, cu respectarea prevederilor legale referitoare la contractul de asigurare; b) propriile clauze de asigurare, care pot modifica conditiile de asigurare, in functie de  optiunea proprie  sau de cea a asiguratului”; c) propriile criterii de stabilire a primelor de asigurare; d) propriile reglementari si instructiuni de constatare si lichidare a daunelor, in stricta concordanta cu prevederile cuprinse in conditiile si in clauzele de asigurare”. Instanta de judecata competenta este singura autoritate in masura sa se pronunte cu privire la interpretarea unui contract de asigurare facultativ, la determinarea si calificarea continutului acestuia, a clauzelor sale in scopul stabilirii drepturilor si obligatiilor nascute in temeiul sau.

4. Ati primit si alte sesizari de la cetateni inselati de catre brokerii de asigurari? Cate? Ce masuri ati dispus?

La nivelul Direcției Protecția Consumatorilor a fost înregistrat un număr foarte mic de petiții prin care au fost semnalate aspecte legate de emiterea in fals a unor documente. În aceste cazuri autoritatea a solicitat asigurătorilor/ brokerilor întreprinderea demersurilor legale către organele judiciare în drept.

5. Avocatul doamnei Larkin intentioneaza sa cheme ASF in judecata pentru modalitatea in care a gestionat speta si pentru ca nu a luat nicio masura impotriva firmei de asigurari. Cum comentati?

No comment.

 

×
Parteneri
Atenţionare meteo ANM: Ploi, vijelii, lapoviţă şi ninsoare
x close