
Stadiul fizic al lucrărilor pe cei aproximativ 10 km dintre Tigveni şi Curtea de Argeş a ajuns la 73,75%, cea mai dificilă structură din acest şantier fiind tunelul Momaia, a anunţat, vineri, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, pe pagina sa de Facebook.
„Constructorul austriac (PORR) este bine mobilizat în şantier cu 500 de muncitori şi 194 de utilaje. Stadiul fizic al lucrărilor pe cei aproximativ 10 km dintre Tigveni şi Curtea de Argeş a ajuns la 73,75%. Cea mai dificilă structură din acest şantier este tunelul Momâia, primul tunel forat construit pe o autostradă din România”, a precizat Pistol.
Oficialul a subliniat că galeria de pe sensul de mers Piteşti - Sibiu a fost străpunsă în data de 3 martie 2025, iar cea de pe sensul Sibiu - Piteşti, în data de 14 aprilie 2025.
„Antreprenorul execută, acum, lucrări de cămăşuire interioară şi hidroizolaţie. Dacă se va menţine mobilizarea şi ritmul actual de lucru, estimăm că se va putea circula pe această secţiune a A1 mai devreme decât prevede termenul contractual (2027)”, a scris directorul general al CNAIR.
Secţiunea 4 (Tigveni - Curtea de Argeş) are 9,86 km, durata contractului este de 60 de luni (16 luni proiectare, 44 de luni execuţie), iar termenul contractual pentru deschidere este anul 2027.
Valoarea contractului se ridică la 1,678 miliarde de lei (fără TVA), sursa de finanţare fiind Programul Transport (PT) 2021-2027.