Un tren CFR care plecase din Târgu Jiu și se îndrepta spre București a rămas blocat pe câmp timp de trei ore. Călătorii, printre care şi bătrâni şi copii, au fost nevoiți să suporte temperaturi insuportabile şi cer acum explicații autorităţilor.
În căldură s-a stat azi cam în orice tren din România. O echipă Antena 3 a făcut un experiment.
"Ceva imposibil. Ceva din strigat la cer. 20 de minute s-a întâmplat așa cum să întâmplă necazuri. Dar 3 ore să stai într-un tren", spune cineva.
"4 ore am stat la Roșiori până a venit trenul. Foarte greu cu copii atâtea ore să stai să aștepți", mai spune o femeie.
"3 ore am stat nici măcar o sticlă de apă", mai spune un călător.
"Eu mergeam în Capitală, doar că sunt foarte mulți care au pierdut avion, au pierdut bilete pentru alte zone", a mai spus o femeie.
Oamenii au încercat să obțină informații de la șeful de tren, dar acesta le-a comunicat că nu a primit nici el niciun răspuns de la conducerea CFR de aproximativ 3 ore, așa că pasagerii nu pot decât să aștepte.
Pasagerii care au rămas blocați sunt hotărați să ceară despăgubiri.
În Bihor, în schimb, un tren a luat foc în mers, iar mecanicul curajos a mers câţiva kilometri în plus, până la un loc uşor accesibil pompierilor.
În ciuda faptului că a sesizat focul, mecanicul locomotivei, un bărbat de 33 de ani a continuat traseul pentru a putea opri trenul într-un loc sigur, în care pompierii să poată interveni cât mai rapid, dar și mai ușor.
Astfel, a parcurs câteva sute de metri în ciuda temperaturii ridicate ce era degajată de flăcările de la motor și a oprit trenul la punctul de trecere peste calea ferată. Gestul lui a avut și un preț.
Mecanicul locomotivei a ajuns la spital cu arsuri destul de serioase la nivelul picioarelor. Mai mult, pompierii i-au mulțumit pentru eroism și pentru spiritul civic de care a dat dovadă.
Locomotiva avea atașate două vagoane în care se aflau aproximativ 100 de călători, care, din fericire, nu au fost răniți și s-au autoevacuat.
În urma incendiului, locomotiva a ars în proporție de 70 %. Cel mai probabil, incendiul a izbucnit din cauza unui conductor electric defect la compartimentul motor al locomotivei.