Antena 3 Emisiuni România Inteligentă Ghid complet: Cum poţi să-ţi alegi sursa de energie electrică în vremea scumpirilor | România Inteligentă

Ghid complet: Cum poţi să-ţi alegi sursa de energie electrică în vremea scumpirilor | România Inteligentă

de Georgiana Adam    |    04 Mai 2022   •   10:57
Ghid complet: Cum poţi să-ţi alegi sursa de energie electrică în vremea scumpirilor | România Inteligentă
Sursa foto: Pixabay

A trecut mai bine de un an de la liberalizarea completă a pieței de electricitate. Un an în care ni s-a explicat că putem oricând să schimbăm furnizorul și că avem libertatea de a alege contractul de furnizare care ni se potrivește cel mai bine. 

De departe, clienții cei mai câștigați în perioada aceasta au fost cei bine informați. Adică persoanele care au comparat ofertele, le-au analizat și care s-au uitat cu atenție la furnizorul din spatele lor. 

Astfel, și-au putut pune la adăpost bugetul familiei de valul scumpirilor, prin contracte cu preț fix la electricitate pe 12 luni sau au evitat furnizori de energie care au intrat în insolvență. 

În perioada următoare, din aprilie 2022 până în martie 2023, toți cei care consumăm energie electrică în limitele stabilite de autorități vom fi protejați de efectele măririi prețurilor de vânzare a energiei prin plafoanele stabilite de autorităţi.

Vom avea un preț final facturat de cel mult 0,68 de lei pe kWh pentru un consum mediu lunar de până la 100 de kWh și unul de 0,8 lei pe kWh pentru un consum mediu lunar de până la 300 kWh. 

Chiar și așa, regula de aur "clientul câștigat este cel bine informat" rămâne valabilă la semnarea unui nou contract de furnizare sau acceptarea unei noi oferte, pentru a fi la adăpost și după aprilie 2023. 

La semnarea unui nou contract de energie, specialiștii spun să alegem varianta care să țină cont nu doar de preț, ci și de celelate clauze prevăzute în contract, de serviciile pe care le oferă furnizorul și de stabilitatea financiară a companiei. 

Vă puteți informa dacă furnizorul: 

• face investiții periodic pentru îmbunătățirea serviciilor destinate clienților 

• are oferte potrivite nevoilor voastre

• oferă servicii auxiliare, cu valoare adaugată

• e ușor de contactat.

"E foarte important costul. Preţul e o parte a costului, pentru că preţul trebuie să fie stabil pe toată perioada contractului. Există şi varianta de preţ variabil, dar fiecare client alege ce se potriveşte pentru el. 

E important ce alte servicii mai include pe lângă acest lucru şi în acest cost pe care îl plăteşte, de ce mai beneficiază clientul până la urmă. Deci, preţul e un reper important, dar face parte dintr-un pachet la care clientul trebuie să fie foarte atent", a spus Bogdan Matei, director vânzări la Enel Energie şi Enel Energie Muntenia.

Indiferent ce tip de contract pentru energia electrică aveți, la preț concurențial sau de serviciu universal, puteți oricând opta pentru o nouă ofertă, pe piața liberă. 

Procesul este unul simplu și, dacă decideți să rămâneți la același furnizor, e nevoie doar de actul de identitate și de semnătură. 

În cazul celor care semnează un contract cu un furnizor nou, atunci sunt necesare documente suplimentare. 

Schimbarea contractului nu implică niciun cost suplimentar sau modificări tehnice cum ar fi schimbarea contorului electric. 

"Consumatorii trebuie să fie în primul rând atenţi la tarife şi la faptul că acestea conţin toate taxele pentru a nu avea surprize ulterior legate de ceea ce vor plăti, trebuie să fie atenţi la clauzele care vorbesc de eventuala majorare a preţurilor ulterioare semnării contractului, mai ales când acesta este semnat pe baza unor promoţii sau ale unor avantaje pretins oferite de furnizor", atrage atenţia Horia Constantinescu, preşedinte ANPC.

Așadar, în fața contractelor de furnizare a energiei electrice ținem cont nu doar de preț, ci și de toate clauzele prevăzute pe hârtie. 

Analizăm cu atenție ce servicii oferă, ne uităm dacă putem alege între factura fizică și cea electronică, între mai multe canale de plată a facturii, dacă ne sunt puse la dispoziție canale de contactare diverse – telefonic, online, magazine - call center specializat, precum și centre de relații cu clienții răspândite în toată țara. Și asta pentru că toate aceste aspect ne dau un confort mai mare si ne ajută să ținem mai bine sub control cheltuielile lunare ale familiei.  

×

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp

x close