Antena 3 Emisiuni Sfat de sănătate În cât timp dăm jos kilogramele acumulate de Sărbători. Dr. Ruxandra Plesea, diabetolog: "Ciugulitul şi mâncatul încontinuu la televizor înseamnă o stimulare hormonală pentru îngrăşare"

În cât timp dăm jos kilogramele acumulate de Sărbători. Dr. Ruxandra Plesea, diabetolog: "Ciugulitul şi mâncatul încontinuu la televizor înseamnă o stimulare hormonală pentru îngrăşare"

de Andreea Cigolea    |    07 Ian 2022   •   11:17
În cât timp dăm jos kilogramele acumulate de Sărbători. Dr. Ruxandra Plesea, diabetolog: "Ciugulitul şi mâncatul încontinuu la televizor înseamnă o stimulare hormonală pentru îngrăşare"
Sursa foto: Antena 3

Diabetologul Ruxandra Plesea a vorbit la "Sfat de sănătate" cu Andreea Cigolea, în timp scăpăm de kilogramele acumulate de Sărbători. Aflăm ce fel de persoane nu pot ţine post negru, dar si când nu ne ajută deloc o dietă formată din fructe şi legume.

Medicul Ruxandra Plesea, specialist diabet şi nutriţie, a vorbit şi despre secretul siluetei mult dorite.

Paşii prin care revenim la silueta dinaintea Sărbătorilor

"An Nou bun să avem şi cu dietă sănătoasă. Primii paşi pe care îi avem de făcut ţin de mâncare, dar şi de activitate fizică. O siluetă care a câştigat două, patru kilograme în perioada de sărbătoare, poate foarte uşor, în câteva săptămâni, să revină la greutatea de dinainte dacă persoana respectivă începe un program de mers pe jos, să meargă la sală, pentru că sportul are un efect diuretic şi, tot lichidul care s-a acumulat din cauza dulciurilor în special, dar şi din cauza alcoolului, prin mişcare va fi eliminat. Renunţăm şi la alcool, un important factor care ne duce la acest câştig rapid ponderal şi, un kilogram se va vedea din prima săptămână cu această metodă. 

Apoi, dacă luăm cina la ora 19 cel târziu, vom avea un efect de uşurare. Toate alimentele cu uşor efect diuretic şi laxativ, ne vor face bine şi fizic dar şi psihologic.

Cu ce combinăm preparatele rămas de la Sărbători

Toate aceste alimente sunt în mare parte, legumele şi fructele. Salatele care se pot combina, chiar şi cu preparatele care ne-au mai rămas de la sărbătoare, cu cârnaţii, cu toba. Dacă o bucăţică de tobă este într-o mare de andive cu muştar, vom fi foarte câştigaţi.Cârnaţii, alături de o salată de varză roşie, sau de varză de Bruxelles la cuptor, sau legume coapte. De exemplu, sfecla, morcovul, ţelina, sunt o garnitură extraordinară pentru o fritptură de porc, sau pentru cârnaţi. Alegem nişte alimente cu acest potenţial diuretic, ca să ne ajute să ne dezumflăm.

Kilogramele acumulate de Sărbători, reprezentate de exces de lichid

Depinde cât am păcătuit. Dacă ştim că a mâncat prost câteva zile, ele sunt reprezentate în mare parte de exces de lichid şi se vor duce foarte repede. Dacă însă la noi Sărbătorile au început în decembrie, avem mai mult de lucru şi s-ar putea să ne ia chiar două-trei luni, până reuşim să pierdem kilograme, care de această dată vor fi de grăsime şi nu doar de lichid, acumulate în exces. Aşa că depinde, fiecare ce a făcut, însă paşii pentru toată lumea sunt aceiaşi. Reîmprietenirea cu legumele, cu salatele, cu legumele gătite, ele trebuie să fie baza, iar restul, carnea, brânza sau oul trebuie să fie condimentele care vin pe lângă aceste legume.

De ce dăunează atât de mult ciugulitul între mese

Trebuie să revenim la un program fix de mese, cu doar trei mese pe zi, pentru că ciugulitul şi mâncatul încontinuu la televizor înseamnă o stimulare hormonală pentru îngrăşare. Dacă noi calmăm, mai ales doamnele, acest joc hormonal, vom obţine rezulate stabile şi benefice. Scoatem alcoolul total din dietă. Sucurile sper că nu au fost nici măcar de sărbătore.

De ce nu e bine să eliminăm total carbohiraţii din meniul zilnic

Trebuie să începem să reducem şi din porţile de carbohidraţi. Unii foarte ambiţioşi vor tăia de tot carbohidraţii: pâine, paste, orez, cartofi. Acest lucru va merge bine în prima, a doua săptămână, însă ulterior, aceste persoane vor simţi nevoia de dulce şi se vor reîntoarce la prăjiturele, cozonaci, colaci, etc. Nu vrem să avem perioade cu mâncat mult, mâncat foarte puţin şi vrem ceva echilibrat. Reducem deci carbohidraţii, dar nu îi eliminăm de tot şi îi alegem doar pe cei buni, carbohidraţii lenţi. Adică, în loc de orez alb va fi orez roşu sau integral. În loc de pâine albă va fi pâine integrală şi în felul acesta ne construim de fapt o dietă cu care să ajungem până la primăvară (...)

Importanţa unei strategii când vrem să slăbim

E foarte important cum începi să repari aceste obiceiuri. Nu cu o voinţă foarte puternică şi cu o strategie foarte proastă, adică prin înfometare, tăind de la masă o serie de alimente care nu au nicio vină săracele, dar şi făcând cure drastice şi severe care te duc mai departe în dezechilibru. Deci, treptat. 

Abstinenţa totală de mâncare nu este benefică pentru femei

Mai sunt şi alte tipuri de persoane care predominant au o dietă vegetariană, adică cu multe legume şi la care, ar putea să meargă şi o zi din aceea de post, doar cu legume sau cu sucuri de legume, însă acest lucru nu merge pentru toată lumea, pentru cei care mănâncă mult şi se ştiu gurmanzi, acest lucru este destabilizator. Perioadele acestea de abstinenţă totală sunt mai potrivite pentru bărbaţi şi mai puţin potrivite pentru femeile care au anumite tulburări hormonale, cum este sindromul de ovar polichistic sau alte dezechilibre care au legătură cu o greutate crescută",  a explicat Ruxandra Plesea, specialist diabet şi nutriţie.

×
Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal
Parteneri
x close