Antena 3 Emisiuni Sfat de sănătate Nutrienții de care are nevoie creierul pentru o bună funcționare. Nutriționist: "Starea de deshidratare poate să ducă la o stare de oboseală"

Nutrienții de care are nevoie creierul pentru o bună funcționare. Nutriționist: "Starea de deshidratare poate să ducă la o stare de oboseală"

de Andreea Cigolea    |    09 Aug 2021   •   10:16
Nutrienții de care are nevoie creierul pentru o bună funcționare. Nutriționist: "Starea de deshidratare poate să ducă la o stare de oboseală"

De câte ori nu v-aţi simţit epuizaţi psihic, sau fără chef de nimic? Ar trebui poate să luați în calcul și dieta zilnică. Nutriționistul Marilena Oprișanu ne spune care sunt alimentele benefice pentru creier, dar și ce ar trebui să mâncăm zilnic, astfel încât să ne mobilizăm.

Nutriționistul Marilena Oprișanu a vorbit la rubrica "Sfat de Sănătate" cu Andreea Cigolea, despre ce alimente ar trebui să consumăm în cazul în care ne simțim epuizați psihic.

Nutrienţii de care are nevoie creierul pentru o bună funcţionare

"Ar fi recomandat să învăţăm să venim în întâmpinare, să ne oferim nutrienţi de care are nevoie creierul pentru o bună funcţionare, ca să combatem fatigabilitatea cerebrală, să avem un randament optim intelectual.

Vorbim despre acizii graşi esenţiali Omega 3. Se numesc esenţiali tocmai pentru faptul că noi trebuie să îi furnizăm prin aport alimentar, sau să îi suplimentăm sub formă de suplimente. Îi regăsim în peştele gras, în somon, ton, hering, macrou, sardină. Trebuie să fim atenţi, că dacă este recomandat să mâncăm astfel de peşte, să fim atenţi la sursa de provenienţă de unde a fost capturat, întrucât o contaminare cu metale grele, cum ar fi cu mercur sau cu cesiu, va avea un efect opus. Dacă vrem să aducem nutrienţi preţioşi pentru nutriţia cerebrală, la polul opus va avea un efect inflamator.

Omega 3 putem să găsim în seminţele de susan, în toate seminţele şi fructele oleaginoase. Miezul de nucă românească, de exemplu, prin faptul că imită forma creierului. De asemenea, când vorbim de nutriţie cerebrală, ne gândim la un echilibru între serotonină şi dopamină.

Serotonina nu se obţine din alimentaţie

Serotonina nu putem să o luăm din alimente, însă există precursori de serotonină, mai precis un aminoacid numit triptofan şi îl găsim în alimente precum în origine aniamală, cât şi origine vegetală. De orgine aniamală, de exemplu în carnea slabă de curcan, în brânzeturile maturate şi fermentate, în leguminoase - linte, fasole neagră, năut. Triptofanul practic este precursor şi face sinteză de serotonină. De asemenea, categoria antioxidanţilor care conţin polifenol. Polifenolii au un rol foarte important, cum ar fi ciocolata neagră, pe lângă cafea şi ceaiul verde. (...) Toate fructele şi legumele de culoare violacee. Ele sunt bogate în vitamina C. Când vorbim de nutriţia cerebrală trebuie să existe un nivel optim de glucoză.

Dehidratarea duce la oboseală

Atunci când detectăm o epuizare fizică, cel mai banal aliment este apa. Prin simplul fapt că nu ne hidratăm, starea de deshidratare poate să ducă la o stare de oboseală, de moleşeală, dureri de cap. Din cauză că suntem desihrataţi, organismul se ocupă să rezerve resursele, să menţină un echilibru hidroelectrolictic în organism şi atunci, şi transportul oxigenului către creier va fi încetinit şi aşa se explică acea stare de letargie", a spus Marilena Oprişanu, nutriţionist dietetician.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close