Antena 3 Externe Uniunea Europeană Noile reguli de utilizare ale WhatsApp, în atenţia Comisiei Europene

Noile reguli de utilizare ale WhatsApp, în atenţia Comisiei Europene

de Alexandra Dima    |    12 Iul 2021   •   13:05
Noile reguli de utilizare ale WhatsApp, în atenţia Comisiei Europene

Modificarea politicii de confidentialitate a WhatsApp a determinat Organizatia Europeană a Consumatorilor să depună luni plângere la Comisia Europeană.

Aceste noi reguli nu sunt „nici transparente, nici comprehensibile pentru utilizatori", afirmă BEUC şi opt dintre asociaţiile sale membre, acuzând WhatsApp de „multiple încălcări ale drepturilor consumatorilor europeni". 

Plângerea a fost depusă la Comisia Europeană, precum şi la reţeaua europeană a autorităţilor însărcinate cu protecţia consumatorilor, potrivit Reuters.

WhatsApp şi-a informat la începutul anului pe cei circa două miliarde de utilizatori că vor trebuie să îşi dea consimţământul pentru noile condiţii de utilizare ale aplicației. Compania a amânat apoi, până la 15 mai, aplicarea noilor reguli, în contextul protestelor utilizatorilor. Acelştia s-au arătat îngrijoraţi că serviciul de mesagerie va împărtăşi mai departe datele cu Facebook, compania-mamă.

Interdicţii impuse de mai multe ţări

Mai multe ţări, printre care şi Germania, au interzis temporar grupului Facebook să utilizeze datele de la WhatsApp.

„De mai multe luni, WhatsApp îşi bombardează utilizatorii cu mesaje agresive şi repetate pentru a-i forţa să accepte noile sale condiţii de utilizare şi politica sa de confidenţialitate", a denunţat directoarea generală a BEUC, Monique Goyens, citată într-un comunicat.

BEUC şi cele opt asociaţii membre consideră că este „imposibil pentru consumatori să aibă o idee clară privind consecinţele schimbărilor asupra protecţiei vieţii lor private, în special în ceea ce priveşte transferul datelor lor personale spre Facebook şi spre alte părţi terţe".

„WhatsApp a fost în mod deliberat ambiguu pe acest subiect, iar consumatorii ar fi expuşi la prelucrarea la scară mare a datelor lor fără un consimţământ valabil", a declarat Monique Goyens.

Le cerem autorităţilor să ia rapid măsuri împotriva WhatsApp pentru a se asigura că serviciul de mesagerie respectă drepturile consumatorilor", a mai transmis Goyens.

Comisia Europeană şi autorităţile naţionale însărcinate cu protecţia consumatorilor trebuie să decidă acum dacă deschid sau nu o anchetă.

Uniunea consumatorilor subliniază de asemenea că noile condiţii de utilizare ale WhatsApp sunt în curs de analizare de către autorităţile europene de protecţie a datelor pentru a stabili dacă sunt încălcări ale legislaţiei din acest domeniu.

BEUC regrupează 46 de asociaţii de protecţie a consumatorilor din 32 de ţări europene.

×
Subiecte în articol: WhatsApp Comisia Europeana

Rămâi la curent cu ce se întâmplă în lume şi când stai pe Facebook. Urmăreşte pagina Ştiri Externe!

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp

Parteneri
x close