Antena 3 Life ANTENA3.RO LIVE. Cum să dormim mai bine. Sfaturi de la psihologul Olga Udrea

ANTENA3.RO LIVE. Cum să dormim mai bine. Sfaturi de la psihologul Olga Udrea

de Georgiana Adam    |    17 Iun 2021   •   15:03
ANTENA3.RO LIVE. Cum să dormim mai bine. Sfaturi de la psihologul Olga Udrea

Dormim puţin şi prost, suntem singurele fiinţe care nu dorm când le e somn, când vrem să dormim nu mai putem.

Somnul prost e o problemă de sănătate publică în toată lumea, se caută soluţii, se fac aplicaţii, se dau pastile. Şi, totuşi, soluţiile ar putea să fie mult mai aproape.

Nişte schimbări mici, despre care Maria Coman vorbeşte azi, la Antena 3 Live, împreună cu psihologul Olga Udrea

"Somnul nu mai este o prioritate, din ce în ce mai mulţi oameni, pe lângă depresie şi anxietate, au şi insomnie sau spun că nu mai ştiu ce să facă, pentru că nu mai dorm.

Psiholog: Tot ce facem ziua ne impactează somnul de noaptea

Tot ce facem ziua ne impactează somnul de noapte şi felul în care ne uităm la viaţă", spune Olga Udrea.

"Atenţia pentru somnul copiilor este importantă, adultul trebuie să facă aceasăa rutină împreună cu copilul.

E bina ca părintele să se gândească cum adoarme copilul şi să-şi dea aceeaşi rutină: doua mailuri înainte de culcare şi vede că nu doarme. 

Noi cerem prea mult de la noi, nu ne mai facem conditţi de somn şi vedem că nu mai putem să dormim. Avem nevoie de disciplină.

Olga Udrea: Nu recuperăm în week-end somnul pierdut 

Trebuie să avem aceeaşi rutină toată săptămâna, nu dormim mai mult în weekend, nu "recuperăm" cum se spune.

E bine să ne punem o alarmă şi când mergem la somn, ca atunci când ne treziml şi să o respectăm.

Baia caldă, aerul mai rece seara în cameră ne ajută să dormim mai bine, aşa că 18-19 grade sunt recomandate pentru o cameră pregatită de somn", mai spune psihologul.

Aer rece în cameră înainte de somn

"Sunt oameni care spun am avut o zi grea, mi-am pus un film, m-am culcat târziu. Toţi avem nevoie de timp şi spaţiu cu noi, dar costul e mare atunci când plătim cu ore de somn.

Trebuie să ne gândim şi la calitate, nu numai la cantitate. 8 ore de somn dormite cu o calitate slabă, cu întreruperi, nu sunt în regulă, a doua zi nu ne simţim în formă", explică Olga Udrea.

"Mai sunt oamenii care stau în pat şi nu adorm, se preocupă apoi de asta. Recomandarea e să ne dam jos din pat, să rupem asocierea dintre nesomn şi pat. 

Ce facem dacă stăm 30 de minute în pat şi nu adormim

După 20 de minute, dacă nu am adormit, putem să citim. Esenţial e să ne dăm jos din pat şi să ne ducem într-o altă cameră pe care nu o asociem cu somnul. 

Lipsa somnului ne afectează sănătatea, apar probleme de concentrare, dificultăţi de memorie, toate forţele de memorie sunt impactate, facem mai greu conexiuni.

Devine o problema lipsa somnului când simţim că e o problemă. Dacă vorbim de o perioadă de circa 3 luni, e vorba de insomnie. Dacă nu ne putem aduna, nu ne putem concentra, nu avem productivitate.

Pastile de dormit fără reţetă - da sau nu

Ne supramedicăm de cele mai multe ori, specialiştii ştiu ce recomandă şi ce nu, dar nu sunt o soluţie magică. Noi avem nevoie să ne împrietenim cu somnul.

Doar în cazuri extreme, medicii recomandă pastile.

Somnul, ca şi cafeaua, ne deshidratează. În lipsă de apă, creează dureri de cap. De aceea, e indicat să bem apă. Sunt lucruri simple.

Şi în pandemie probleme cu somnul au apărut tot mai des. 

Vremea cu nori, ploaie ne încurcă mai mult psihologic, noi căutam soarele mai mult ca o speranţă", recomandă psihologul.


 

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close