×
Antena 3 S.A. utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pe www.antena3.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.antena3.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.Antena3.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Fii alături de noi!

Cum poți combate stresul de la serviciu

19 Mai 2017   •   11:28
Cum poți combate stresul de la serviciu 132
Foto: Pixabay.com

Stresul excesiv poate să interfere cu productivitatea la locul de muncă și are un impact negativ asupra sănătății fizice și emoționale a oricărei persoane. Nu se poate controla tot ceea ce se întâmplă la locul de muncă, dar asta nu înseamnă că sunteți neputincios, ci că vă aflați într-o situație dificilă.

Potrivit sfatulmedicului.ro, soluția este să găsiți modalități simple de a depași stresul de la serviciu, iar acest lucru nu înseamnă să faceți schimbări radicale de viață sau mai mult, să renunțați la serviciul dumneavoastră.

În opinia psihoterapeutul Laura Maria Cojocaru, stresul poate fi diminuat dacă respectăm o serie de reguli:

Ia o pauză de lucru. Corpul uman nu este programat să stea prea mult timp într-un singur loc (astfel se explică durerile musculare şi de spate care apar la persoanele ce desfăşoară o activitate sedentară). După fiecare oră de muncă, încearcă să te opreşti 5 minute şi să ieşi din birou, să bei apă, să te plimbi, să ieşi pe terasă, să discuţi cu un coleg, să stai 5-10 minute în faţa unei ferestre deschise. Respiră adânc de câteva ori, îndreaptă-ţi atenţia asupra eliberării tensiunii şi calmării bătăilor inimii, priveşte pe fereastră sau speră un lucru frumos, liniştitor sau haios. Scopul este să te deconectezi şi să îţi relaxezi mintea, astfel încât să poţi preveni orice posibilă stare de anxietate sau neplăcere fiziologică.

În pauza de prânz, ridică-te de la birou şi mănâncă în altă parte.  Evită să lucrezi în timp ce mănânci. Evită preparatele şi gustările nesănătoase.

Ia o pauză de atitudine. Treizeci de secunde sunt suficiente pentru ca ritmul alert al inimii să se liniştească. De aceea, este recomandată angajarea inimii şi a minţii într-o direcţie pozitivă, relaxantă.

Gestionează mai bine timpul: Opreşte-te din multi-tasking care presupune de fapt “multi-gândit”. Analizează care sunt priorităţile. Menţine-ţi atenţia pe o singură activitate până când aceasta este finalizată.

Păstrează o atitudine pozitivă faţă de locul de muncă: Reaminteşte-ţi aspectele care îti plac în activitatea ta, motivaţiile pentru care ai ales-o, beneficiile pe care le obţii făcând ceea ce faci. Premiază-te la finalul îndeplinirii unei sarcini sau la atingerea unui obiectiv cu un moment de relaxare, un gând bun, o glumă sau orice altceva îţi aduce plăcere, a adăugat psihoterapeutul Laura Maria  Cojocaru, pe blogul său personal.

sati