de Antena3.ro    |    21 Noi 2011   •   13:24
75 de balene în cel mai arid deşert din lume! Care este explicaţia acestei descoperiri fenomenale 429 Galerie foto (5) Foto: latino.foxnews.com
Scheletele a 75 de balene despre care se crede că au peste două milioane de ani au fost descoperite în deşertul Atacama din Chile, informează dailymail.co.uk. Oasele au fost găsite în timpul unui proiect de lărgire a străzii, iar până în prezent spaţiul în care au fost găsite este de lungimea a două terenuri de fotbal.

Unul dintre cele mai mari mistere pentru oamenii de ştiinţă este modul în care 75 de balene au ajuns în deşert.

Anumiţi cercetători cred că balenele au fost dezorientate şi au eşuat, în timp ce alţii cred că mamiferele preistorice au rămas captive într-o lagună. Totuşi, încă nu se cunoaşte încă motivul exact pentru care balenele au ajuns în deşert, la aproape un kilometru depărtare de mare.

Potrivit specialiştilor, şi alte grupuri de balene preistorice au fost găsite în Peru şi Egipt, însă descoperirea din Chile este specială datorită numărului mare de balene şi a stării foarte bune de conservare a oaselor.

Sute de alte mamifere s-ar putea afla în deşert

Dintre cele 75 de balene descoperite până în prezent, peste 20 au scheletele perfect intacte. Cercetătorii sunt de părere că în deşert s-ar putea afla alte sute de mamifere.

Nicholas Pyenson, de la Muzeul de Istorie Naturală Smithsonian, a declarat că balenele au murit aproximativ în acelaşi timp.

"Sunt multe feluri în care ar fi putut muri şi încă testăm diferitele ipoteze. Acest loc a fost o lagună, iar balenele au murit cu două până la şapte milioane de ani în urmă", a declarat cercetătorul.

Aproape fiecare fosilă măsoară aproximativ 8 metri.

Printre descoperirile cercetătorilor se mai numără o specie de delfini dispărută, care a mai fost descoperită iniţial doar în Peru, un leneş subacvatic, dar şi o pasăre marină cu aripi de cinci metri.

Deşertul Atacama, din Chile, este cel mai arid deşert din lume, precipitațiile fiind de 1,8 mm la 10 ani.

Parterneri
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri!
Nu, multumesc Accept