Antena 3 CNN Life Știinţă Atacul soarelui VAMPIR. Imaginea i-a îngrozit şi pe cercetători

Atacul soarelui VAMPIR. Imaginea i-a îngrozit şi pe cercetători

Sursa foto: Foto: ESO
01 Aug 2012   •   21:22

O echipă internaţională de cercetători a folosit ESO VLT din Chile pentru a studia stelele cunoscute sub numele de tip O, care au o temperatură, masă şi luminozitate foarte mare, scrie Daily Mail.

Aceste stele au viaţă scurtă şi violentă şi joacă un rol cheie în evoluţia galaxiilor. Acestea sunt, de asemenea, legate de fenomene extreme, cum ar fi "stelele vampir", în cazul unor stele mai mici care practic sug materie din cele mai mari.

"Aceste stele sunt absolut gigante", a declarat Hugues Sana, de la Universitatea din Amsterdam, Olanda, care este autorul principal al studiului.

Ele au de 15 ori sau mai mult masa Soarelui nostru şi pot fi de un milion de ori mai luminoase. Ele pot ajunge chiar şi la o temperatură de 30,000 de grade Celsius.

Telescopul ESO VLT din Chile a reusit sa surprinda un moment exceptional petrecut in univers. Clipa in care o stea de topul O se comporta ca un vampir fata de o alta stea de acelasi tip.

"Un astfel de tip de stea este un monstru.", este descrierea simpla facuta de Hugues Sana de la Universitatea din Amsterdam.

Subiecte în articol: Chile