Cel mai mare studiu realizat vreodată pe ADN-ul uman: Nu există o „genă gay”

de S.T.   •   30 Aug 2019   •   14:41
Cel mai mare studiu realizat vreodată pe ADN-ul uman: Nu există o „genă gay” 534
Foto: pixabay.com

Atracţia unei persoane faţă de femei sau faţă de bărbaţi nu este o chestiune ce poate fi definită de o singură genă, ci de multiple regiuni ale genomului şi de numeroşi factori non-genetici.

Aceasta este concluzia unei analize realizate pe 500.000 de profiluri ADN de un grup de cercetători din Europa şi Statele Unite.

Orientarea sexuală are într-adevăr o componentă genetică, spun cercetătorii, confirmând studii precedente de mai mică amploare, realizate în special pe gemeni. Însă această componentă depinde de o mulţime de gene.

„Nu există o genă gay unică, ci numeroase mici efecte genetice repartizate în genom”, a explicat Ben Neale, membru al Institutului Broad, asociat cu Universitătea Harvard şi Massachusetts Institute of Technology.