Antena 3 CNN Life Știinţă Cum au fost construite piramidele din Egipt? Cercetătorii din Amsterdam au O NOUĂ TEORIE

Sursa foto: Foto: Agerpres/Xinhua
03 Mai 2014   •   19:39
Misterul construiirii piramidelor a deranjat generaţii întregi de oameni de ştiinţă dar o nouă teorie ar putea elucida misterul.

Astfel, conform unui studiu realizat la Universitatea din Amsterdam, blocurile masive de piatră ar fi fost trase pe nisip ud.

Noua teorie ajută la elucidarea unuia dintre cele mai mari mistere istorice: cum au reuşit egiptenii să construiască faimoasele piramide?

Oamenii de ştiinţă s-au folosit de mai multe elemente pentru a ajuneg la această concluzie, printre care şi câteva desene din mormântul lui Djehutihotep, care datează din 1.900 î.e.n.

În desen pot fi văzuţi 172 de oameni care trag o statuie imensă pe o sanie. În faţa grupului este un bărbat care varsă apă pe nisip.

"Egiptologii spuneau că este pur şi simplu un act ceremonial, dar întrebarea este: De ce îl făceau?"

Oamenii de ştiinţă au experimentat prin construira aceluiaşi tip de mecanism la scară mai mică. Totuşi, lucrurile nu sunt aşa de simple şi cercetătorii au descoperit că acest truc nu funcţionează dacă nisipul este uscat dar nici dacă este prea ud.

Studiul, publicat la data de 29 aprilie, ar putea avea influenţă asupra epocii actuale şi ar putea duce la descoperirea unor mecanisme mai uşoare pentru transport de materie primă, scrie Business Insider.

Subiecte în articol: Egipt teorie nisip apa sanie scara blocuri piatra