Antena 3 CNN Life Știinţă Duşmanul din baie. Substanţa toxică care poate îmbolnăvi patru generaţii din familia ta

Sursa foto: Foto: wayfair.com
29 Ian 2013   •   09:53

Cu toţii ştim că o dietă nesănătoasă poate duce la obezitate, însă puţini sunt cei care cunosc şi alte cauze ale acestei boli a lumii moderne. Una dintre aceste cauze se află în baia tuturor oamenilor.

Un studiu recent arată că o simplă perdea de duş confecţionată din vinil poate determina apariţia obezităţii. Oamenii de ştiinţă au descoperit că un compus chimic din vinil, numit tributilstaniu (TBT), poate determina apariţia acestei boli.

Ceea ce este şi mai grav este faptul că nu numai persoanele expuse la această substanţă se pot confrunta cu obezitatea, dar şi următoarele trei generaţii de urmaşi ale acestora.

„Mesajul pe care dorim să-l transmitem este că expunerea la astfel de substanţe ne poate afecta profund” a declarat profesorul-doctor Bruce Blumberg, autor al studiului, citat de Rodale.com.

„De exemplu, expunerea unei femei însărcinate la o chimicală precum TBT, despre care se ştie că are efecte transgeneraţionale, poate influenţa dezvoltarea copiilor, nepoţilor şi chiar strănepoţilor ei”, explică omul de ştiinţă.

TBT este o subtanţă chimică ce perturbă funcţionarea normală a hormonilor şi poate duce la creşterea numărului celulelor de grăsime, dar şi la stocarea grăsimilor în celule.

Subiecte în articol: obezitate