Antena 3 CNN Life Știinţă Hubble a descoperit o Gaură Neagră mai mare de 20.000 de ori decât Soarele

Hubble a descoperit o Gaură Neagră mai mare de 20.000 de ori decât Soarele

Sursa foto: media.unsw.adfa.edu.au
16 Feb 2012   •   13:38

Telescopul Hubble a observat o gaură gigantă plutind la marginea unei mari galaxii.

Locaţia este foarte ciudată, deoarece găuri de o asemenea dimensiune se formează în general în centrul galaxiilor, în nici un caz la marginea lor.

Gaura Neagră numită HLX-1 este de 20.000 de ori mai mare decât soarele, şi este situată la 290 de ani lumină la marginea galaxiei ESO 243-49.

Hubble a detectat o mare de lumină  energetică albastră venind dinspre gaura neagră, o colecţie masivă de gaz si praf , care vine în spirală, formând raze x. Cercetătorii au descoperit şi o lumină roşie rece, care nu ar trebui să fie acolo.

Astronomii suspectează că lumina roşie indică existenţa unor stele tinere, de aproximativ 200 milioane de ani, care orbitează în jurul găurii.

Este posibil ca HLX să fie cu timpul înghiţită de galaxia ESO 243-49. În acelaşi timp cercetătorii nu ştiu încă detalii despre orbita găurii negre, aşa că este la fel de posibil ca aceasta să formeze o orbită stabilă în jurul galaxiei.

Subiecte în articol: gaura neagra galaxie