Antena 3 CNN Life Știinţă Poţi scăpa definitiv de căderea părului. Savanţii americani sunt pe cale să obţină un tratament eficient împotriva calviţiei

Sursa foto: Foto: bbc.co.uk.
de S.T.    |    22 Mar 2012   •   13:00

Savanţii americani de la Universitatea Pennsylvania au descoperit noi indicii în cercetările lor contra calviţiei masculine, care ar putea ajuta la obţinerea unui tratament eficient pentru a opri sau chiar pentru a inversa procesul de cădere a părului.

Cercetătorii au descoperit o proteină care se face vinovată de căderea firelor de păr, informează bbc.co.uk.

Autorii acestui studiu susţin că anumite medicamente care vor putea bloca acţiunea acelei proteine sunt deja pe cale de a fi fabricate.

Savanţii au analizat genele care se activează atunci când bărbaţii încep să chelească şi au descoperit că proteina prostaglandina D prezintă concentraţii ridicate în celulele foliculilor de păr din zonele scalpului afectate de calviţie, dar nu şi în zonele scalpului acoperite cu fire de păr.

Şoarecii modificaţi genetic pentru a avea în organism această proteină în concentraţii mari erau complet lipsiţi de păr, iar firele de păr ale pacienţilor umani care şi-au făcut transplant au încetat să mai crească, atunci când acele persoane au primit doze de prostaglandina D.

Studiul a fost coordonat de profesorul dermatolog George Cotsarelis.

Cercetătorii americani speră să reuşească introducerea pe piaţa medicamentelor a unei creme, care, aplicată pe scalp, ar putea să prevină calviţia şi chiar să stimuleze procesul de regenerare a podoabei capilare.

Subiecte în articol: studiu