Antena 3 CNN Life Știinţă Te-ai săturat să stai în picioare? NASA plăteşte cu 18.000 de dolari voluntarii dispuşi să stea doar în pat timp de 70 de zile

Sursa foto: Foto: upwave.com
de S.T.    |    23 Sep 2013   •   17:00

NASA a anunţat că este în căutarea unor voluntari care s-au săturat de statul în picioare şi care ar accepta, în schimbul unei sume tentante, de 18.000 de dolari, să nu se dea jos din pat timp de 70 de zile consecutive, informează ABC News.

Evident, acceptarea ca participant la acest studiu nu este însă pentru oricine.

Subiecţii nu vor avea voie să se dea jos din pat sub niciun pretext, iar pentru a fi selectaţi, voluntarii vor trebui să treacă numeroase teste fizice, asemănătoare testelor fizice susţinute de piloţii militari.

Beth Ann Shriber, care a participat într-un studiu similar realizat în 2006, susţine că monotonia de a sta în pat zi după zi te poate afecta psihic.

"Nu trebuie să faci nimic, doar să stai în pat", a precizat Shriber într-un articol publicat de NASA.gov.

"Pot spune că este un fel de examen de rezistenţă", a mai adăugat ea.

Potrivit ABC News, acest studiu este conceput pentru a studia efectele pe termen lung ale imponderabilităţii asupra corpului astronauţilor. Pentru a simula imponderabilitatea, subiecţii se vor întinde pe paturi speciale, ce sunt uşor înclinate, astfel încât vor avea capul puţin mai jos decât nivelul picioarelor.

Printre efectele pe care le suportă astronauţii care rămân perioade mai îndelungate pe orbită se numără atrofierea musculară şi scăderea densităţii osoase.

Participanţii acestui studiu vor simţi aceste efecte prin simpla rămânere la pat, iar condiţia fizică a acestora va avea de suferit.

Acest studiu va fi realizat la NASA's Human Test Subject Facility din cadrul Centrului medical din Galveston al Universităţii din Texas. La fel ca şi în cazul astronauţilor care se întorc din spaţiu, participanţii la studiu vor beneficia de o perioadă de recuperare post-experiment, ce va ajunge până la 14 zile.

Subiecte în articol: NASA