CNA a adoptat Decizia privind regulile de desfășurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea președintelui

de A.M    |    11 Sep 2014   •   12:52
CNA a adoptat Decizia privind regulile de desfășurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea președintelui

Membrii Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) au votat, joi, o decizie privind regulile de desfășurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea președintelui României.
Potrivit deciziei CNA, campania electorală la posturile de radio și de televiziune publice și private începe pe 3 octombrie, la ora 0:00, și se încheie pe 1 noiembrie, la ora 7:00.

Accesul la serviciile publice și private de radio și televiziune pentru candidații la funcția de președinte al României este egal și gratuit.

Campania electorală prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale se desfășoară în baza deciziei adoptate joi, precum și în condițiile stabilite de Legea nr.370/2004 pentru alegerea președintelui României, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu respectarea prevederilor Legii audiovizualului numărul 504/2002, cu modificările și completările ulterioare, și a Codului de reglementare a conținutului audiovizualul, adoptat de CNA.

Decizia prevede că radiodifuzorii sunt obligați să precizeze calitatea în care se exprimă persoanele invitate în emisiuni, cum ar fi: candidat, reprezentant al candidatului sau al unui partid politic, al alianțelor politice sau electorale care susțin candidați, jurnalist, analist, consultant sau comentator politic.

Programele politice ale candidaților, opiniile și mesajele cu conținut electoral pot fi prezentate în timpul campaniei electorale numai în următoarele tipuri de emisiuni: de promovare electorală (în care candidații își prezintă și promovează programele politice, activitățile de campanie electorală ori propria candidatură; acestea vor fi identificate ca atare, în cazul posturilor de radio și, respectiv, semnalate prin marcajul ''promovare electorală'', afișat în mod vizibil pe toată durata difuzării, în cazul posturilor de televiziune); de dezbatere electorală (în care radiodifuzorii pun în discuție programele electorale și temele de interes public legate de campania electorală, cu participarea candidaților și/sau a reprezentanților lor, precum și a jurnaliștilor, analiștilor, consultanților politici și altor invitați); informative (în care activitățile de campanie ale candidaților sunt prezentate cu respectarea principiilor de echitate, echilibru, imparțialitate și informare corectă a publicului; radiodifuzorii pot prezenta în cadrul emisiunilor informative și intervenții făcute în direct de către candidați).

De asemenea, difuzarea în direct sau înregistrată a mitingurilor și întâlnirilor electorale, a conferințelor de presă și a altor activități de campanie ale candidaților este considerată emisiune de promovare electorală.

Proiectul de decizie privind regulile de desfășurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea președintelui României, adoptat joi de către membrii CNA, a fost pus în dezbatere publică în urma votului Consiliului din data de 2 septembrie.

x close