Antena 3 CNN Actualitate O navă luxoasă de pasageri pe Dunăre, dezmembrată de hoţii de fier vechi. Proprietarul, în război cu Capitănia şi Primăria Sulina

O navă luxoasă de pasageri pe Dunăre, dezmembrată de hoţii de fier vechi. Proprietarul, în război cu Capitănia şi Primăria Sulina

Proprietarul navei "Prinţ Constantin" susţine că vasul i-a fost mutat ilegal din portul Sulina, într-o zonă fără pază, pentru ca hoţii de fier vechi să acţioneze în voie. În urmă cu doar câţiva ani, era cel mai modern pasager fluvial de pe Dunăre. Acum, a ajuns o epavă care pune în pericol navigaţia.

O navă luxoasă de pasageri pe Dunăre, dezmembrată de hoţii de fier vechi. Proprietarul, în război cu Capitănia şi Primăria Sulina
de Georgiana Adam    |    16 Dec 2020   •   17:35

Nava "Prinţ Constantin" a intrat în posesia omului de afaceri Caius Iliescu în anul 2005. Acesta a modernizat-o şi a transformat-o în cea mai luxoasă navă fluvială de pasageri din România.

Era folosită pentru curse şi recepţii private pe Dunăre, în zona Călăraşi. Totul este o epavă acum.

"Aici era zona de comanda si de birou al comandantului. Zona de odihnă. Aici era un fotoliu din piele pentru comandant și timonier, iar tot ce vedeţi aici erau computerele. Totul a fost devastat.

Geamurile au fost sparte cu piatra, e vandalizat. Aici se transforma în terasă. Nu înţeleg de ce această vandalizare, putea fi valorificat. Ăsta e aluminiu.”, a spus pentru Antena 3, proprietarul navei.

Problemele au apărut, spune Caius Iliescu, în momentul în care a dorit să spargă monopolul Navrom în Delta Dunării şi să fie o concurenţă pentru transportul regulat de mărfuri și călători pe ruta Tulcea-Sulina. Acest lucru se întâmpla în anul 2012.

Miza o reprezintă cele două milioane de euro, subvenţii anuale de la stat, bani pe care Navrom îi primeşte pentru a ţine biletele pentru populaţie la un nivel decent.

Monopolul pe Dunăre şi subvenţiile de 2 milioane de euro

În momentul în care a dorit să intre cu nava Prinţ Constantin pe şenal, pentru a transporta navetişti, au început şicanele, acuză armatorul. 

Caius Iliescu spune că i-au fost refuzate cererile de avizare şi autorizare pentru a efectua transport fluvial, depuse atât la Căpitănia Sulina, cât şi la Primăria Sulina, administratorul portului. 

Asta se întâmpla în anul 2012, când nava a fost trasă la Dana 1 a portului Sulina, în aşteptarea avizelor. Avize care nu au venit niciodată.

Nava, mutată din port, ajunsă în derivă

În 2017, din cauza unor datorii acumulate la administratorul portuar şi a unei sentinţe judecătoreşti, nava a fost mutată din port, la un kilometru distanţă.

Proprietarul spune că operaţiunea a fost abuzivă, iar nava a fost lăsată în derivă şi apoi devastată de persoane necunoscute.

Acum, vasul este de nerecunoscut. "Prinţ Constantin" a devenit "Cerşetor Constantin". O epavă care nu mai aduce cu nimic cu nava de lux care era odată.

Reacţia autorităţilor

La solicitarea Antena 3, reprezentanţii Căpităniei Tulcea au susţinut că au încercat în nenumărate rânduri să ia legătura cu proprietarul navei, care le-ar fi refuzat corespondenţa.

Pe de altă parte, reprezentanţii Primăriei Sulina spun că proprietarul a acumulat datorii la administraţia portuară, iar nava a fost mutată în 2017, în baza unei sentinţe judecătoreşti. Pentru că nu avea pază, pasagerul a fost distrus în totalitate, de persoane necunoscute.

Răspunsul Primăriei Tulcea poate fi văzut AICI

Între timp, afaceristul a depus mai multe plângeri pentru distrugere şi furt, dar şi împotriva primăriei Sulina pentru abuz în serviciu. Mai multe anchete sunt în desfăşurare, inclusiv una la DNA, dar din cauza pandemiei, audierile se fac cu dificultate.

 

 

×
Parteneri
Zboruri comerciale, bruiate de ruşi inclusiv în spaţiul aerian al României
x close