×
Antena 3 S.A. utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pe www.antena3.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.antena3.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.Antena3.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Fii alături de noi!

ANTENA3.RO LIVE. Titi Aur, despre șoferii din România și condusul prevenitv: „Legislația noastră cred că o ia razna”

ANTENA3.RO LIVE. Titi Aur, despre șoferii din România și condusul prevenitv: „Legislația noastră cred că o ia razna” 8

Condusul în București este o sursă îngrozitoare de stres. Claxoane. Depășiri aiurea. Trecut pe roșu. Viteza.

Condusul în România înseamnă să faci șase ore până la Bran și dintr-o coloană imensă de mașini să iasă câte un viteaz care să taie coloana, fără să se asigure.

Joi, la Antena3.ro LIVE, Titi Aur a vorbit despre condusul preventiv, despre ce efect are un impact la 40 de kilometri la oră și despre cauza numărului atât de mare de victime în accidentele de circulație.

Despre haosul din traficul bucureștean

„Eu îmi propun să merg cuminte. Când îi văd pe toți ceilalți că nu fac asta, încep să intru în panică. Opțiunea corectă e să merg în mod civilizat. Dacă îi lăsăm să intre în față pe cei care au mers pe linia de tramvai, vor face la fel mereu. La un moment dat, ne-am propus să facem și un test, dar din cele neoficiale, trecând Bucureștiul dintr-o parte în alta, făcând tot felul de nebunii, poți să câștigi câteva minute, este doar acel miraj. Să faci asta într-o oră de mers, să îți asumi atâta risc, nu merită. Cea mai mare pierdere este cu blocarea intersecțiilor. Este foarte greu în orșele mari, mai ales în București, iar dacă ai număr de alt județ, deja ai terminat-o. Dacă ne uităm în toate orașele mari din vest, unde circulația e la fel de aglomerată ca la noi și se respecta regulile, circulația este mult mai rapidă”.

Despre condusul prevenitv

„A merge civilizat, respectând regulile, înseamnă multe avantaje. Dacă mergi mai încet nu mai faci nebunii. Ajungi mult mai liniștit, mult mai relaxat. Apare acel stres să nu te lovească. Șoferii nu știu că nu ai voie legal să depășești mai multe mașini dintr-o singură manevră. Apare riscul de accident, de asta este și neregulamentar”.

Împact la 40 de km/h

„Ce nu știu cei care sunt la volan este că la o viteză relativ mică, în cazul unui impact, leziunile pot fi foarte mari, iar peste 60 de km/h toți mor cu sau fără centură. Tot ce înseamnă impact frontal sau lateral, cei din mașină mor. Orice mașină, dacă te protejează să nu te strivească, sigur leziunile interne pot fi grave”.

Despre centurile de siguranță

„Părinții nu conștientizează la ce pericol expun copilul. Mulți consideră că pe bancheta din spate nu este nevoie de centură de siguranță. Nu purtăm centura pentru că nu conștientizăm. Copilul trebuie ținut în scăunel de mic. Taximetriștii se uită urât dacă pasagerii își pun centura. Cei din trafic nu conștientizează ce li se poate întâmpla. Nu facem nimic, nu încercăm să ne educăm”.

Legislația rutieră

„Legislația noastră cred că o ia razna. A face din ce în ce mai puțin restrictive regulile, se măresc numărul de puncte la care se ia permise, sunt măsuri care te fac să nu respecți legea. În Grecia, am auzit că e belea mare dacă nu respecți regulile. Sunt foarte multe lucruri care ar trebui știute și nu se știu. Trebuie să fie campanii în diferite forme. După un curs șoferul pleacă un mai bun șofer. Mașinile cu foarte mult sisteme, pe cât sunt de bune, pe atât sunt de periculoase. Nu mai trebuie să fii cel mai bun șofer ca să operști mașina, se oprește ea singură. Dar dacă tu nu înțelegi sistemul, ești tentat să crezi că ești un bun șofer. Fizica are o limită”. 

Cauciucurile adecvate

„Nu vorbim de dată și nici de temperatură, vorbim de temperatura solului. Când sunt sub 6 grade Celsius trebuie să ai de iarnă. Nu este grav dacă la 5 grade ai cauciucuri de vară. Dar trebuie să știi aceste lucruri. Maximum 20% dintre șoferi reacționează bine într-un moment de derapaj”.

 

Antena 3 a lansat joia, de la ora 15.00, un nou proiect, “antena3.ro LIVE, cu Maria Coman”, un format săptămânal de interviuri exclusiv online, care va aborda temele momentului şi le va analiza împreună cu cei în măsură să ofere răspunsuri.

Înregistrările dezbaterilor pot fi găsite și pe canalul de Youtube antena3ro.

sati