Antena 3 CNN Economic Auto Greşeala pe care mulţi şoferi români o fac atunci când conduc. Titi Aur: "Îţi spun că nu e bine ce faci"

Greşeala pe care mulţi şoferi români o fac atunci când conduc. Titi Aur: "Îţi spun că nu e bine ce faci"

Titi Aur, instructor de conducere defensivă, a explicat una dintre greşelile pe care şoferii români le fac frecvent, precizând că după terminarea şcolii de şoferi fiecare trebuie să ştie acest lucru.

Greşeala pe care mulţi şoferi români o fac atunci când conduc. Titi Aur: "Îţi spun că nu e bine ce faci"
Sursa foto: Unsplash.com | Jan Baborak-Facebook
de Georgiana Adam    |    23 Aug 2023   •   14:00

"Foarte mulţi şoferi calcă ambreiajul şi atunci când nu trebuie. Din păcate, am găsit un şofer care conducea de 30 de ani şi când i-am spus, eu fiind în dreapta, că nu se face aşa, mi-a tăiat-o foarte scurt şi mi-a spus: "Lasă-mă, dom`le, în pace! Fac asta de 30 de ani... Îmi spui că nu e bine ce fac?".

Şi, atunci, i-am spus: "Da, îţi spun că nu e bine ce faci".

În timpul şcolii de şoferi, instructorul te învaţă că de fiecare dată, înainte de a opri, înainte de a iniţia oprirea, să calci ambreiajul, pe urmă frâna, să scoţi din viteză şi pe urmă iei piciorul de pe ambreiaj.

Asta este valabilă şi într-adevăr foarte importantă în timpul şcolii de şoferi, pentru că atunci se merge cu 30, maxim 40 km/h şi atunci, pentru a-şi proteja maşina, instructorul te învaţă să calci ambreiajul de fiecare dată.

Citeşte şi: Cât este amenda dacă nu ai permisul auto la tine în 2023

După ce termini şcoala de şoferi, ar trebui să înţelegi, ar trebui ca instructorul să-ţi transmită că nu trebuie să faci aşa şi că nu trebuie să calci ambreiajul la fiecare frânare.

Cum facem? Frânăm, accelerăm, frânăm, accelerăm.

Doar atunci când schimbăm viteza, călcăm pe ambreiaj, retrogradăm sau mergem într-o treaptă superioară şi luăm piciorul de pe ambreiaj. Nu sunt legate cele două picioare. Frâna şi cu ambreiajul nu trebuie făcute odată decât atunci când suntem la limita opririi, când avem 10-20 km/h şi urmează să oprim.

Şi atunci frănăm şi călcăm ambreiajul şi scoatem din viteză. Ambreiajul nu trebuie călcat când frânăm, pentru că atunci frânăm trebuie să folosim cele două sisteme. Pe de o parte, frâna de motor şi pe de altă parte frâna de picior.

Simpla ridicare a piciorului de pe acceleraţie înseamnă o frână de motor care este dublată de frâna de picior atunci când este nevoie să reducem mai mult decât prin frâna de motor.

Dacă suntem cu piciorul călcat pe ambreiaj, practic nu mai beneficiem de frâna de motor, dar în acelaşi timp şi riscăm să blocăm roţile, ceea ce înseamnă pierderea controlului, mai ales când vorbim de aderenţă scăzută.

Maşina trebuie să fie cuplată, motorul cu transmisia, ceea ce înseamnă că nu călcăm ambreiajul. Ambreiajul face şi desface legătura dintre motor şi transmisie, în funcţie de cum acţionăm noi pedala şi asta se face doar atunci când acţionăm schimbătorul de viteze, şi nu la fiecare frânare", a explicat Titi Aur.

@virtualdriveconcept #SigurantaRutiera #driveracademy #PermisDeConducereCategoriaB #OricinePoateConduceCuNoi #ProfesorDeLegislatieRutiera #ScoalaDeSoferi #plataInRate #0723356888 #Timișoara #simulatorAuto #instructorAuto #viataareprioritate#România #SigurantaPePrimulLoc ♬ sunet original - Virtual Drive Concept

×
Subiecte în articol: Titi Aur frânare ambreiaj
Parteneri
Patronii de păcănele riscă amenzi de 200.000 de lei dacă nu închid afacerile
x close