Antena 3 Emisiuni Sfat de sănătate Mare atenţie la pofte! Ne anunţă ce carenţe avem în organism | Dr. Ene: "Apar probleme neurologice"

Mare atenţie la pofte! Ne anunţă ce carenţe avem în organism | Dr. Ene: "Apar probleme neurologice"

de Andreea Cigolea    |    27 Mai 2022   •   10:22
Mare atenţie la pofte! Ne anunţă ce carenţe avem în organism | Dr. Ene: "Apar probleme neurologice"
Sursa foto: Antena 3

De multe ori ne-am simțit poate obosiți, nervoși sau apatici și nu știam de ce. Ei bine, cel mai probabil avem carențe de anumite vitamine în corp. Expertul în boli metabolice și Nutriție dr. Laura Ene ne spune cum ne putem reechilibra în funcție de ce stări avem.

Unele deficite le simţim, iar pe altele nu. Deficitul cel mai răspândit este cel de vitamina D. Pielea noastră este organul care fabrică vitamina D, dar la expunerea la razele ultraviolete. De teama cancerelor de piele, ne ungem cu creme cu factor de protecţie foarte înalt, însă nu mai absorbim suficientă vitamina D", a spus medicul Laura Ene, vineri, în cadrul rubricii Sfat de Sănătate de la Antena 3.

Simptomele unui deficit de vitamina D

"Deficitul de vitamina D, nu se simte ca atare. Poate să producă oboseală, apatie şi poate să influenţeze multe boli cronice. Poate să influenţeze statusul proinflamator în corpul nostru. 

Deficitul de vitamina B12 poate face rău, pentru că poate să ducă către anemie şi probleme neurologice.

Această carenţă este des întâlnită la persoanele vegetariene şi vegane. Vitamina B12 se găseşte doar în alimentele de origine animală, pe care aceştia le exclud. 

În această situaţie putem să simţim parestezi, oboseală, nervozitate, dar şi imposibilitatea de a face lucruri pe care înainte le faceam cu multă uşurinţă. 

Acelaşi deficit poate să se întâlnească şi în anemia feriprivă, care dă senzaţia de oboseală. Copiii, bătrânii sau femeile însărcinată pot avea acest deficit. 

Astenia de primăvară apare şi de la lipsa vitaminelor

Astenia de primăvară pe care o resimţim sub forma unor stări de oboseală şi apatie, cu siguranţă, vine de la lipsa de minerale şi vitamine. 

Cum obţinem din alimente vitaminele necesare pentru organism

Când vine vorba de vitamina D, se poate, dar mai greu. În principiu, această vitamină trebuie suplimentată prin suplimente. Dacă suntem vegetarieni sau vegani, mai greu este să putem lua din alimentaţie vitamina B12.

Fierul cel mai bine se absoarbe din alimentele de origine animală, iar calciul cel mai bine din lactate.

Lipsa magneziului în organism o resimţim atunci când suntem nervoşi, agitaţi sau când avem o poftă teribilă de ceva dulce. Celelalte pofte pe care le avem se împletesc între deficitul nutriţional şi cel emoţional. 

Vitamina C nu se găseşte numai în citrice. Este greu să facem deficit de vitamina C, atâta timp cât mâncăm un fruct pe zi sau o porţie de legume. Nu se simt neapărat deficite, desigur, deficitul acut duce la scorbut. 

Se găseşte în cantitate mai mare în ardeiul gras, pătrunjel şi în tot ce are frunză verde. 

De ce e bine să bem apă călduţă cu lămâie dimineaţa pe stomacul gol

Este foarte bine să bem un pahar cu apă cu lămâie dimineaţa, dacă simţim că ne revigoreză. Este o paractică foarte bună. Apa în sine hidrateză foarte bine corpului, mai ales pentru pornirea tranzitului intestinal.

×
Subiecte în articol: Sfat de sănătate Laura Ene

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp

Parteneri
x close