Antena 3 Emisiuni Sfat de sănătate Cum putem combate risipa alimentară. De ce nu e bine să păstrăm fructele şi legumele în acelaşi loc

Cum putem combate risipa alimentară. De ce nu e bine să păstrăm fructele şi legumele în acelaşi loc

de Andreea Cigolea    |    01 Apr 2022   •   10:49
Cum putem combate risipa alimentară. De ce nu e bine să păstrăm fructele şi legumele în acelaşi loc

Foarte mulţi dintre noi cumpărăm mai multe alimente decât putem mânca. Nutriţionistul Marinela Oprişanu ne spune cum putem să combatem risipa alimentară.

"România aruncă peste 2 milioane de tone de alimente anual şi fiecare român ajunge să risipească până la 130 de kg de alimente pe an. 

În primul rând, să ne organizăm mai bine. Să ne facem o listă de cumpărături. Un fel de inventar cu ce avem prin casă. Ne notăm de principiu preţul şi de unde ne achiziţionăm alimentul. Când mergem la cumpărături să nu mergem fămânzi", a spus Marinela Oprişanu, vineri, în cadrul rubricii Sfat de Sănătate de la Antena 3.

Nu cumpăraţi des alimente la ofertă

"Să nu ne lăsăm păcăliţi de ofertele trei la preţ de una, pentru că de cele mai multe ori există un termen de varabilitate care va expira curând. Deci, eventualele deşeuri din magazine, le vom depozita la noi în cămară.

O altă etapă importantă este depozitare. Când ajungem acasă, să depozităm alimentele în funcţie de data de expirare. Le punem în faţă pe cele care vor expira mai repede şi în plan secund cele care vor expira în perioada următoare. 

Ponturi pentru a depozita alimentele corect în casă

Producătorii de frigidere furnizează aceste electrocasnice cu un manual de instructaj cu grade de temperatură şi ce trebuie să punem pe fiecare raft. 

Aceste recomandări nu sunt întâmplătoare, pentru că ne ajută să păstrăm mai mult mâncarea şi să evităm risipa alimentară. Pe primul raft de sus ar trebui să punem mâncarea preparată termic, pe care am hotărât să o punem la frigerat. 

Pe următoarele două rafturi vom pune semipreparatele, precum brânzeturile. Acestea la rândul lor trebuie ambalate în hârtie cerată, nu în folie alimentară sau în pungi. Dacă vrem aşa, atunci acea folie trebuie să fie peforată. 

În ultimele două sertare, de legume şi fructe, este foarte important să nu le amestecăm pentru că sunt unele fructe care degajă etilenă. Dacă amestecăm fructele cu legumele, care sunt sensibile la etilenă, se vor degrada mai repede. E bine să le punem pe masa de bucătărie.

Pe uşa de la frigider este recomandat să punem ouăle. Pe partea de sus se depozitează ouăle şi untul, iar în partea de jos se pun sosurile. 

Resturile de mâncare să le punem în recipiente transprarete şi să scriem data pe ele, apoi le punem la congelator. 

Nu păstraţi alimentele mai mult de 3 luni la frigider

În principiu, regula de trei luni ar trebui să fie suficientă. Unele legume pot avea un timp mai îndelungat să stea în congelator, iar unele semipreparate, în funcţie de combinaţia alimentară pe care am pus-o acolo, ar putea avea între două şi trei luni. 

Cât e sănătos să păstrăm o mâncare gătită la frigider

Aş recomanda să investim în căni gradate, pentru că ne-ar ajuta să porţiona mai bine. Am observat că mulţi pacienţi nu au nicio reprezentare de a porţiona. Gătesc multă mâncare şi apoi o aruncă", a mai spus nutritionistul.

 

×
Subiecte în articol: Sfat de sănătate risipa alimentară

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp

Parteneri
x close