Avantaje și provocări în utilizarea comparatoarelor de prețuri

de Georgiana Adam    |    26 Ian 2021   •   15:22
Avantaje și provocări în utilizarea comparatoarelor de prețuri

De la numeroase articole de îmbrăcăminte, încălțăminte, electronice, gadgeturi și accesorii, până la diverse decorațiuni sau unelte pentru casă și grădina, toate se pot regăsi cu ușurință în coșul online de cumpărături al românilor.

Fiecare comandă plasată reprezintă destinația unei călătorii în mediul online, călătorie uneori presărată cu diverse peripeții și obstacole care se dovedesc a fi greu de ignorat.

E-commerce se numără printre domeniile cu cea mai mare creștere anul trecut în contextul pandemiei de Covid-19 care i-a obligat pe români să se orienteze tot mai mult către mediul online și să renunțe la reticența legată de shoppingul pe Internet, studiile arătând că numărul comenzilor online a cunoscut o adevărată explozie, în special spre sfârșitul anului cu prilejul evenimentului de shopping Black Friday și al sărbătorilor de iarnă.

Cum tot mai mulți retaileri și-au mutat business-ul în mediul online, oferta de produse s-a extins, iar potențialii cumpărători se confruntă cu o adevărată provocare atunci când ajung în etapa alegerii unui produs oferit de mai multe magazine online. Întregul procesul de căutare accesând mai multe site-uri de profil implică foarte mult timp, iar timpul pare să fie din ce în ce mai prețios pentru toți în ultima vreme.

Acest context a favorizat apariția comparatoarelor de prețuri – tot mai utilizate în rândul românilor care obișnuiesc să comande pe Internet. Principalele avantaje ale comparatoarelor sunt, pe de o parte – punerea la dispoziția cumpărătorului a ofertelor mai multor magazine online, într-un singur loc, iar pe de altă parte – afișarea celui mai mic preț pentru produsul dorit, ușurând astfel căutarea acestuia, dar și facilitând finalizarea comenzii pe site-ul cu cea mai bună oferta.

Dar cum în multe cazuri lucrurile merg bine în teorie, însă în practică stau diferit, utilizarea comparatoarelor de prețuri nu este ferită de provocări, unele din ele fiind strâns legate chiar de scopul lor primar. Asadar, sunt tot mai întâlnite situațiile în care odată direcționat către magazinul cu oferta (teoretic) cea mai bună cumpărătorul găsește articolul la un preț diferit față de cel afișat de comparator (de cele mai multe ori un preț mai mare), sau cele în care articolul este chiar indisponibil, listarea acestuia la un preț mai mic pe comparatorul de prețuri fiind una din tehnicile prin care retalierii generează trafic pentru magazinele online pe care le administrează.

Lipsa unei soluții care să ofere un rezultat cu o acuratețe satisfăcătoare, înclinația către programare, dar și pasiunea pentru domeniul IT au fost cei trei factori care l-au motivat pe Claudiu Mihuț să dezvolte un astfel de comparator de prețuri ce preia în timp real atât prețurile produselor cât și stocul magazinelor online afișând ofertele imediat după căutarea produsului respectiv pe platformă.

Platforma este însoțită și de o aplicație mobilă de comparare a prețurilor gratuită, foarte intuitivă și ușor de folosit ce poate fi descărcată din magazinul Google Play.

Trecând de la ipostaza de utilizator la cea de dezvoltator al unei astfel de platforme, tânărul antreprenor recomandă tuturor românilor împătimiți de shoppingul online să verifice întotdeauna prețurile produselor folosind comparatoarele de prețuri înainte de a finaliza comanda tocmai pentru că diferențele de preț pot fi atât de mari încât până și cei care nu acordă o atenție deosebită prețului unui produs pot regreta alegerea făcută.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close