Antena 3 CNN Opinii Ultimii din UE și NATO. România nu are un avion pentru demnitari

Ultimii din UE și NATO. România nu are un avion pentru demnitari

Periodic, presa centrală revine cu subiectul închirierii unui avion privat de către Administrația Prezidențială pentru deplasările oficiale făcute de președintele României.

Ultimii din UE și NATO. România nu are un avion pentru demnitari
Sursa foto: Getty Images
de Radu Tudor    |    08 Mar 2023   •   19:02

Problema este de cel puțin 15 ani, de când regimul condus de Traian Băsescu a desființat compania ROMAVIA, aflată în subordinea MApN, și care opera zboruri pentru demnitari cu aparate de zbor ce aparțineau statului român sau care erau închiriate.

România e unul din puținele state din UE și NATO care nu dispune de (măcar) un aparat de zbor destinat zborurilor pentru deplasări oficiale.

De la momentul integrării noastre depline euro-atlantice, Președintele, premierul, ministrul de Externe, cel al Apărării, cel de Interne și mulți alți demnitari fac zboruri frecvente către capitalele aliate: Bruxelles, Paris, Berlin, Madrid și multe altele. Contactele diplomatice s-au intensificat, iar nevoia de reprezentare în conducerea UE presupune cel puțin o deplasare săptămână la Bruxelles pentru un membru al cabinetului.

TAROM se află într-o situație financiară critică și nu are suficiente avioane pentru a executa aceste zboruri speciale.

Desființarea ROMAVIA a dus la nevoia închirierii unor avioane private pentru zborurile oficiale.

Evident, dacă Guvernul României ar adopta o hotărâre pentru achiziționarea unei aeronave destinată deplasărilor oficiale, costurile ar fi mai mici și în timp s-ar amortiza. Toate sumele plătite de instituțiile de stat către companii private s-ar reduce puternic.

Avionul ar trebui să fie nou, din platforma tehnică aflată deja la compania de stat (un Boeing sau un Airbus) și să fie operat cu echipaje TAROM, care își pot face orele de zbor și sunt calificate zi de zi la un bun nivel profesional.

Statul va economisi bani și va putea duce resurse și către compania de stat TAROM, ce are nevoie de sprijin financiar ca de aer.

Aspectul cel mai sensibil este însă cel legat de securitate.

România e o țară membră NATO și UE.

Dacă Președintele României sau Primul Ministru zboară cu avioane private, siguranță comunicațiilor este o himeră.

Citește continuarea pe site-ul radu-tudor.ro.

×
Subiecte în articol: radu tudor avion
Parteneri
Schema mafiei din România. Susţinere de la nivel înalt
x close