Antena 3 CNN Economic Transporturi Despăgubiri de sute de euro pentru românii care au zboruri întârziate sau anulate. Drepturile pasagerilor care călătoresc cu avionul

Despăgubiri de sute de euro pentru românii care au zboruri întârziate sau anulate. Drepturile pasagerilor care călătoresc cu avionul

În ultima săptămână, zeci de zboruri au fost anulate sau întârziate, însă există câteva drepturi pe care pasagerii trebuie să le știe. Despăgubirile, de exemplu, pot ajunge chiar şi la câteva sute de euro.

Despăgubiri de sute de euro pentru românii care au zboruri întârziate sau anulate. Drepturile pasagerilor care călătoresc cu avionul
Sursa foto: Profimedia Images
de Redacția Antena 3 CNN    |    19 Iul 2023   •   08:26

Pentru mulți români, vacanța de vară a început cu zboruri anulate, reprogramări sau întârzieri de ore bune.

Primul lucru pe care trebuie să îl ştim este că orice problemă legată de zbor trebuie comunicată transportatorului.

Potrivit unui regulament european care protejează pasagerii, dacă zborul întârzie sau este anulat, putem cere contravaloarea biletului sau o reprogramare negociată, la o dată convenită de ambele părţi.

"Dacă este anulat cu mai puțin de 14 zile înainte de îmbarcare sau are întârziere mai mare de trei ore, sau se refuză îmbarcarea, are dreptul la despăgubiri. Se calculează după distanță. În Europa, este între 250 și 400 de euro. La cele intercontinentale, se poate ajunge la 600 de euro", a explicat Marian Mihail, avocat.

Citește și: Noi criterii ale maşinilor şi şoferilor români ar putea afecta direct preţurile asigurărilor RCA

Regulamentul european este aplicat însă doar pentru anumite tipuri de zboruri, iar românii nu au foarte multă speranţă că vor primi banii.

De asemenea,  în cazul în care zborul este reprogramat, pasagerul aflat în aeroport are dreptul la băuturi răcoritoare și mâncare.

Mai mult, dacă zborul este reprogramat a doua zi, pasagerul are dreptul la o noapte de cazare gratuită.

Totodată, pentru a stabili exact ce bani ni se cuvin, trebuie să contactăm compania.

"Dacă nu primim un răspuns favorabil, există două variante. Fie ne adresăm organismului de protecție a drepturilor consumatorului, în România fiind cazul ANPC-ului, fie acționăm în instanță", a mai adăugat avocatul.

Despăgubirile se primesc, de regulă, în minimum două luni şi maximum opt luni.

×
Parteneri
Momentul terifiant când un stâlp e înghițit de craterul din Slănic
x close