Antena 3 Emisiuni Sfat de sănătate Dr. Mihaela Bilic: Ce facem după excesul alimentar din această perioadă, pentru a nu rămâne cu kilograme nedorite

Dr. Mihaela Bilic: Ce facem după excesul alimentar din această perioadă, pentru a nu rămâne cu kilograme nedorite

de Andreea Cigolea    |    03 Mai 2021   •   10:59
Dr. Mihaela Bilic: Ce facem după excesul alimentar din această perioadă, pentru a nu rămâne cu kilograme nedorite

Suntem în a doua zi de Paște și, cu siguranță, mulți dintre dumneavoastră ați exagerat puțin la masa de ieri și urmează și astăzi. Expertul în boli metabolice și nutriție, Mihaela Bilic, ne spune la ”Sfat de Sănătate cu Andreea Cigolea” ce greșeli facem, de fapt, la masă de ne simțim atât de plini.

”Ceea ce este bine legat de masa de Paște este că nu sunt neapărat lucruri pline de grăsime. Dacă este drob este făcut la cuptor, niciun stres pentru digestie, dacă oul a fost mâncat fără maioneză, din nou, nu este nicio greșeală. Oul, într-adevăr, poate să pice mai greu în momentul în care avem noi o bilă mai leneșă. De asemenea, toată această senzație de greu nu este neapărat reflectată pe cântar în număr de kilograme în plus, pentru că noi avem nevoie de câteva ore sau câteva zile să reușim să procesăm toată acestă cantitate mare de proteine. 

”Cel simplu lucru după un exces este să îi dăm o pauză organismului”

Ce înseamnă această pauză? Hidratare din belșug și nu mă refer doar la apă ci și la ciorbe, dacă se poate de legume, pentru că este piața plină de ștevie, lobodă, etc., la care nici măcar nu merită să le numărăm caloriile. Acolo avem doar apă, fibre, vitamine, minerale, deci doar sănătate. A se consuma fără moderație de această dată. Puteți abuza de ea, puteți mânca ciorbă de trei ori pe zi! Nimeni nu se gândește la ciorba ca la alimentul ideal de slăbit! Este o chestiune pe care v-o recomand. 

Apoi produsele lactate slabe care, în perioada de primăvară, sunt mai bune decât oricând, pentru că animalele au iarbă proaspătă. Fie că e vorba de lapte bătut, lapte dulce, iaurturi, chiar și cașul sau brânza proaspătă are în compoziție calciu din belșug care ne ajută să deblocăm metabolismul și să îl ajutăm să ardă mai repede grăsimea de rezervă”, a povestit Mihaela Bilic la Antena 3, la ”Sfat de Sănătate”. 

”Peștele este cea mai sănătoasă și mai nepericuloasă proteină”

Și ”dacă tot spunem că am făcut un abuz de ouă și carne în perioada de Paște, masa de lactate poate fi o masă de sine stătătoare”, spune medicul. 

”Peștele este cea mai sănătoasă și mai nepericuloasă proteină pentru că, și dacă este gras, grăsimile respective ajută la slăbit, iar în momentul în care, lângă el, punem niște legume proaspete sau niște legume la abur, din nou este vorba despre o masă de slăbit. 

După orice abuz, cea mai sigură cale de a ajuta organismul este să nu mănânci. Dacă am mâncat astăzi foarte mult, hai să începem mâine dimineață cu o cafea și să mutăm prima masă a zilei undeva după prânz ca să îi dăm organismului posibilitatea să își revină. Nu este greșit nici să mâncăm de două ori pe zi, ca adult. Atenție! Chestiunea cu 3 mese pe zi și două gustări este recomandată doar copiilor în creștere. Maturitatea, din punct de vedere alimentare, se dobândește în momentul în care, timp de cinci ore, între mese, nu mănânci absolut nimic. Deoarece, care este principala noastră cauză pentru îngrășat? Ronțăitul! Noi nu ne îngrășăm din ciorbă și tocăniță, din mâncare gătită, ci ne îngrășăm din toate aceste produse. 

Plimbarea în aer liber, prietena siluetei

Și dacă tot vorbim despre excese, trebuie să înțelegem să simpla mișcare, statul la aer, simplul mers, faptul că ne ridicăm de la masă și schimbăm puțin atmosfera și mediul este benefic. Natura ne încarcă cu un alt tip de energie”, a mai spus medicul. 

Cât despre cozonac, nutriționistul spune că poate fi consumat. 

”Categoric îl consumăm! Este o prăjitura pufoasă. Aici vorbim despre densitatea calorică, este o noțiune care ne recomandă să consumăm produsele care au volumul cât mai mare și greutatea cât mai mică. Adică produsele expandate cu aer. Avem în listă bagheta, pâinea albă pufoasă, cozonacul cu cât mai pufos, cu atât mai bine, avem înghețata, un amestec cu lapte dar care este expandat. Pufuleții sunt un alt exemplu de mâncare cu densitatea calorică mică, adică unde avem puține calorii, dar un volum mare. 

Alcoolul favorizează acumularea grăsimii

La fel ciorba și legumele, care sunt pline de apă. Deci, fie că vorbim despre aer sau apă, produsele care sunt bogate în aer și apă nu sunt periculoase pentru siluetă. În schimb, de cealaltă parte, cu densitate calorică mică, sunt migdalele, nucile, semințele, care au un volum extrem de mic, apă sub 10% și găsim într-un pumn de migdale 650 de calorii. 

Deci cozonacul nu este cel mai periculos dulce, tocmai pentru că este pufos!”, a mai spus Mihaela Bilic.  

În ceea ce privește alcoolul, ”este bine să ne oprim la două pahare pe zi pentru femei, în perioada de sărbătoare și trei pentru bărbați. Orice mâncare care este stropită cu alcool se va transforma mai repede în grăsime de rezervă. Pentru că el deschide calea metabolică spre sinteza de grăsimi și atunci tot ce este consumat împreună cu alcoolul este riscant pentru că ne afectează silueta”, a concluzionat medicul. 

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close